ثبت نام آزمون پرومتریک

در سال های اخیر روند مهاجرت کاری و تحصیلی به کشورهای خارجی سرعت بیشتری گرفته است. در این میان، مهاجرت کاری کادر درمان و فارغ التحصیلان رشته های حوزه پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، علوم آزمایشگاهی و مامایی به عنوان رشته های پرتقاضا برای مهاجرت مطرح شده است. مقصد متقاضیان مهاجرت این رشته ها، علاوه بر کشورهای اروپایی و آمریکایی هم اکنون شامل کشورهای همسایه مثل، ترکیه، عمان، امارات متحده، قطر، جمهوری آذربایجان و ... نیز شده است. برای این کار لازم است که فرد متقاضی علاوه بر مدارک دانشگاهی که ارائه می دهد، بایستی در ارزیابی هایی که از طریق آزمون های ورودی یا ارگانهای مرتبط انجام می شود نیز نمره لازم را دریافت کند. آزمون های Prometric ، آزمون USMLE،  ارزیابی سازمان NNAS ، ارزیابی EPIC موسسه ECFMG از آن جمله هستند. 

به ادعای وبسایت پرومتریک، موسسه مجری آزمون سالانه بالغ بر 7 میلیون آزمون در سطح 180 کشور دنیا انجام می دهد و همه ساله به تعداد و سنترهای برگزاری آزمون اضافه می شود. با این حال ایران جز معدود کشورهایی است که این موسسه در آن هیچ شعبه‌ای ندارد. بنابراین متقاضیان شرکت در آزمون باید یکی از کشورهای همسایه را به عنوان محل آزمون انتخاب کنند. در ادامه موارد مرتبط با آزمون پرومتریک که برای انواع رشته های پزشکی برگزار می شود آورده شده است.
آزمون پپرومتریک عمان | تهران کردیت کارت

نمره قبولی آزمون پرومتریک

سیستم نمره دهی امتحان پرومتریک از  100 محاسبه می شود و متقاضی بایستی نمره بالاتر از 50 را کسب کند. این الگو یکسان نبوده و بر حسب نوع محل پذیرش( کلینیک و بیمارستان های تخصصی)، کشور و دولتی یا خصوصی بودن آن، نمره درخواستی متفاوت است و در سرایط رقابتی، کسب نمره بالاتر برای متقاضی، شرایط بهتری را برای دریافت ویزای مهاجرت بوجود می آورد. 


مدت زمان آزمون پرومتریک

آزمون پرومتریک برای رشته های متفاوت گروه پزشکی است و مدت زمان آن در بازه ی 2 تا 2:30 ساعت است. سوال های امتحان به صورت چهار گزینه ای است که در قالب 100 سوال در بخش های مختلف هر رشته ارائه می شود و از داوطلب خواسته می شود که به سوالات خواسته شده پاسخ داده شود.


منابع آزمون پرومتریک

منابعی که برای آزمون پرومتریک مطرح شده است، بسیار متنوع است و با یک جستجوی ساده در اینترنت محتوا و پکیج های زیادی با ارقام متفاوت نمایش داده می شود. انتخاب و استفاده از منایع آزمون متنوع عمدتا برای متقاضیان سردرگمی زیادی بوجود می آورد، به همین دلیل پیشنهاد می شود، بیشتر از آنکه روی تهیه منابع مختلف تأکید شود، بهتر است متقاضی روی سرفصل ها و موضوعات آزمون متمرکز شود، زیرا پرومتریک تست، امتحان توانایی های علمی فرد را به صورت کاملا ساده می سنجد و نیاز به صرف هزینه کلان برای تهیه منابع آزمون ندارد.

مراکز و زمان برگزاری آزمون

سنترهایی که در منطقه وجود دارند شامل ترکیه، ارمنستان، گرجستان،قطر، عمان است و علاوه بر آن در مالزی، نپال، چین، فیلیپین، سنگاپور نیر داوطلبین می توانند در آزمون شرکت کنند. همچنین در سالهای اخیر امکان برگزاری آزمون به صورت آنلاین نیز بوجود آمده است. نتایج آزمون و گزارش های مربوطه به آزمون بر خلاف دیگر آزمون ها، پس از برگزاری آن، سریعا ارائه می شود. 


هزینه آزمون Prometric

هزینه آزمون برای حسب رشته (پزشکی، داروسازی، رادیولوژی، پرستاری، پیراپزشکی و ...) و تخصص متفاوت است و بر اساس نوع آزمون از 175 دلار الی 300 دلار را شامل می شود.
پرداخت هزینه آزموت پرومتریک | تهران کردیت کارت

آزمون پرومتریک عمان جهت أخذ ویزای کار عمان

در چند سال گذشته یکی از کشورهای مقصد برای مهاجرت کاری جامعه پزشکان، کشور عمان بوده است. این کشور با فراهم کردن زیر ساخت های لازم و همچنین پرداخت حقوق و مزایای مناسب به مهاجرین با تخصصی های پزشکی، توانسته به عنوان یک گزینه جذاب در بین متقاضیان مهاجرت باشد. چرا که علاوه بر مواردی که مطرح شد، به علت نزدیکی به کشور ایران به عنوان همسایه جنوبی و عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی سطح بالا، دریافت ویزای کار با امکان رفت و آمد راحت به ایران را جذابتر کرده است.


مرکز آزمون پرومتریک عمان | تهران کردیت کارت


ثبت نام دیتا فلو عمان (ِData Flow)

برای مهاجرت کاری به عمان، بعد از کسب نمره مورد قبول در آزمون پرومتریک، لازم است که فرد متقاضی تأییدیه مدارک تحصیلی و سوابق کار خود را نیز ارائه کند. برای این کار مدارک خواسته شده بایستی از سازمان های مربوطه در ایران جهت معادل سازی دریافت شده و در اختیار بخش بهداشت و درمان عمان قرار داده شود. این فرآیند برای کشور عمان و سایر کشورهای عربی منطقه با عنوان دیتا فلو Data Flow شناخته می شود. 

مدارکی که برای فرآیند دیتافلو لازم است، شامل موارد زیر می شود:

1- مدارک تحصیلی

2- گواهی عدم سو پیشینه یا good standing

3- سوابق کاری

4- گذرنامه Passport


توجه نمایید برای مورد گواهی عدم سوء پیشینه، فرد متقاضی بایستی به سازمان نظام پزشکی شهر خود مراجعه کند و گواهی نامه را به همراه سایر مدارک مذکور، ترجمه رسمی کرده و ارسال نماید. 


هزینه دیتا فلو عمان

هزینه دیتا فلوی عمان، مشابه هزینه آزمون پرومتریک، یک رقم ثابت نبوده و بر حسب رشته و همچنین تعداد مدارکی که توسط متقاضی ارائه می شود، متغیر است. به عنوان مثال فرد متقاضی با داشتن مدارک مقاطع بالاتر تحصیلی، هزینه ی بیشتری را برای ارزیابی پرداخت می کند. این هزینه در حالت کلی رقمی بین 80 الی 170 ریال عمان است. 


انجام مصاحبه آنلاین

در فرآیند أخذ ویزای کاری در برخی موارد از متقاضی خواسته می شود که یک مصاحبه آنلاین صوتی (امتحان وایوا Viva Exam) یا تصویری نیز داشته باشد. اینترویو آنلاین یا ویدئو کال آخرین مرحله ارزیابی فرد متقاضی است که توسط بعضی مراکز پزشکی خارجی انجام می گیرد. 

پرداخت هزینه آزمون پرومتریک و دیتا فلو

هزینه های آزمون از طریق درگاه های آنلاین بین المللی مثل ویزا کارت و مسترکارت انجام می شود. برای این کار می توانید با ثبت سفارش پرداخت آنلاین، پرداخت خود را به کارشناسان پرداخت تهران کردیت کارت بسپارید تا در اسرع وقت با کمترین کارمزد انجام گیرد.