مراحل اخذ ویزای مسافرتی آمریکا


سفرهای خارجی و توریستی بحث تازه ای نیست و مردم برای آشنایی با فرهنگهای گوناگون اقدام به سفر می کنند. سفر به آمریکا نیز همواره مشتریان خاص خود را داشته است. برای مسافرت به آمریکا لازم است ویزای مسافرتی آمریکا را داشته باشید و برای گرفتن ویزای آمریکا، حتما باید در یکی از سفارت خانه های آمریکا در کشورهای همسایه مصاحبه سفارت خانه انجام دهد. مراحلی که لازم است یک فرد بتواند به آمریکا مسافرت کند، با عنوان دریافت ویزای غیر مهاجرتی (Nonimmigrant Visa) در ادامه به صورت خلاصه آوره شده است:
تعیین وقت سفارت آمریکا| تهران کردیت کارت

قدم اول: درخواست فرم اخذ ویزا آمریکا ( تکمیل فرم DS-160)

متقاضی ویزای مسافرتی ( غیر مهاجرتی) در این مرحله باید فرم اپلیکیشن فرم ویزا Visa Application را تکمیل کند، این فرم که با نام فرم DS-160 شناخته می شود، قدم اول برای دریافت ویزا است. این فرم که باید با دقت و کامل پر شود، در واقع فرم تقاضا برای گرفتن ویزا است که مراحل آن بر حسب نوع ویزای درخواستی، کمی متفاوت باشد. فرم ویزا ایالات متحده آمریکا در سالهای اخیر به صورت آنلاین تکمیل می شود و هر فردی با وارد کردن اطلاعات شخصی خود می توانید این مرحله را طی کند. این فرم دارای تعداد صفحات متعددی دارد که بایستی با حوصله و مرتب تکمیل شود.

وبسایت سفارت امریکا| تهران کردیت کارت

با تکمیل فرم DS-160، یک کد با عنوان Application ID به متقاضی داده می شود که در تمام مراحل دریافت ویزا باید ارائه شود. درخواست و تکمیل فرم آنلاین، به صورت رایگان است. آن چیزی که به عنوان هزینه دریافت می شود، هزینه تعیین وقت سفارت یا همان MRV Fee است.

تکمیل فرم DS-160 |تهران کردیت کارت

قدم دوم: گرفتن وقت سفارت برای انجام مصاحبه حضوری

جهت درخواست ویزا برخی کشورها لازم است که فرد متقاضی توسط سفارت خانه آن کشور مورد مصاحبه قرار گیرد. و مدارک مورد نیاز را نیز در روز مصاحبه همراه داشته باشد. به همین خاطر در مرحله بعد باید برای انجام مصاحبه در یکی از سفارت خانه های آمریکا در کشورهای همسایه درخواست شود و هزینه مرتبط نیز پرداخت گردد. سه کشوری که برای مصاحبه سفارت آمریکا روی وبسایت وزارت امور خارجه ایالات متحده است، امارات، ترکیه و ارمنستان می باشد. ثبت نام کنندگان جهت انجام مصاحبه و تعیین وقت سفارت آمریکا زیاد هستند و به همین دلیل باید برطبق زمان سفرتان، فاصله زمانی بین مصاحبه تا اخذ ویزا و پیکاپ آن از چندین ماه قبلتر برنامه ریزی مناسب صورت گیرد. زیرا وقت های مصاحبه ای که باز می شود، الگوی خاصی ندارد. شاید به دلیل درخواست های بالا در محدوده ی زمانی خاص، باید هفته ها در انتظار بنشینید.

وقت سفارت آمریکا دوبی آنکارا ایروان

قدم سوم: پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت MRV fee

در مرحله سوم متقاضی باید مبلغ مورد نظر سفارت را که 160 دلار آمریکا می باشد را پرداخت کند. بایستی به متقاضی با ورود به صفحه هر یک از سه شهر آنکارا، دوبی، و ایروان وقتهای مصاحبه در دسترس را مشاهده می کند. برای پرداخت هزینه ی تعیین وقت سفارت که پرداخت MRV Fee نامیده می شود، لازم است که حتما پرداخت آنلاین ارزی با مسترکارت یا ویزاکارت انجام دهید.

برای انجام پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت، تهران کردیت کارت دو روش ارائه می کند:
روش اول اینکه از وبسایت تهران کردیت کارت، مسترکارت و یا ویزا کارت (مجازی یا فیزیکی) تهیه نمایید و پرداختتان را خودتان انجام دهید و روش دوم اینکه از طریق سفارش پرداخت با ویزا و مستر پرداختتان را به کارشناسان ما بسپارید تا حداکثر ظرف سه ساعت انجام دهند. ولی از آنجایی که باز شدن وقت سفارت زمان مشخصی ندارد، ما روش اول را توصیه می کنیم. در حالتی که مستر کارت و یا ویزا کارت در اختیارتان باشد، در هر لحظه می توانید پرداختتان را در اسرع وقت انجام دهید. بعد از واریز وجه سفارت و تکمیل فرم مربوطه، بایستی وی در زمان مقرر با کلیه مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای آمریکا در زمان و ساعت مشخص به سفارت خانه مربوطه مراجعه نماید و مدارک خود را به آفیسر مربوطه تحویل دهد.

 

هزینه سفارت آمریکا ویزا کارت و مستر کارت | تهران کردیت کارت

قدم چهارم: پیکاپ ویزا

پس از مصاحبه و تکمیل شدن پرونده، متقاضی بایستی منتظر نتیجه مصاحبه بماند. نتیجه مصاحبه از طریق ایمیل به متقاضی اطلاع داده می شود. در این مرحله مشخص می شود جواب مصاحبه مثبت بوده است یا منفی. در صورت موافقت با ویزای فرد، باید متقاضی در سریعترین زمان ممکن، پاسپورتش را جهت درج لیبل ویزا به سفارتخانه تحویل دهد. لازم به ذکر است برای ارسال پاسپورت به سفارت خانه آمریکا در امارات متحده از شرکت پستی امپست(Empost) و در ایراون و آنکارا از شرکت پستی دی اچ ال(DHL) استفاده می شود.

برای سفارت امریکا در امارات لازم است که خود متقاضی یا فرد ثالث با داشتن برگه وکالت به شهری که در آن مصاحبه کرده است، برود و پاسپورت را ارسال یا تحویل بگیرد. در شرایطی که مسافرت مجدد به آن شهر صرفا به خاطر دریافت پاسپورت باشد، مسافرت مقرون به صرفه نخواهد بود. به همین دلیل مرحله پیک آپ ویزا را می توان به شرکت های فعال در این حوزه سپرد که با دریافت هزینه پایین و داشتن وکالت نامه از شما، پیکاپ ویزا را برایتان انجام می دهند. شرکت تهران پیک آپ، به عنوان مجموعه فعال در این حوزه فعالیت های مرتبط با این امر را برایتان با سرعت و دقت بالا می تواند انجام می دهد.


پیکاپ ویزای آمریکا | تهران کردیت کارت