پرداخت با ویزاکارت و مسترکارت ( یا کارتهای پرداخت مشابه مانند American Express و یا Discover ) نیازمند داشتن اطلاعات زیر است:
1- شماره 16 رقمی کارت
Card Number - 16 Digits
2- نام دارنده کارت
Card Holder Name / Name on Card
3- تاریخ انقضای کارت
Expire Date / Valid Through Date
4- کد سه رقمی پشت کارت
CCV2 / CVV2 / Security Code / Card Verification Value / CID
5- آدرس صورتحساب
Billing Address

با داشتن یک کارت مستر و یا ویزا( مسترکارت و ویزا کارت مجازی، مسترکارت یا ویزا کارت هدیه فیزیکی، مستر کارت یا ویزا کارت قابل شارژ و ...)، می توانید از وبسایت های بسیار متنوع خارجی اقدام به خرید محصول و یا پرداخت هزینه خدمات، آزمون ها، رزرو ها و ... نمایید.  در شرایط فعلی و با توجه به اعمال محدودیت های مالی علیه کشورمان، امکان خرید از ایران وجود ندارد به همین خاطر حتما لازم است در هنگام خرید از وبسایت های خارجی، حتماً از آی پی IP غیر از آی پی IP ایران استفاده شود.

مشابه آن چیزی که در صفحات پرداخت داخل کشور نیز وجود دارد، بعد از انتخاب محصول و یا طی کردن مراحل خرید اینترنتی، به مرحله پرداخت می رسید. در وبسایت های خارجی باید نوع پرداخت خود( مستر کارت، ویزا کارت، حساب پی پال، ...) را مشخص نمایید. بعد از آن با وارد کردن اطلاعات فوق، به راحتی می توانید پرداخت خود را نهایی کنید.

نکته حائز اهمیت اینست که در خرید از وبسایت های خارجی با کارت های مستر و ویزا و ... ( خلاف آن چیزی که در خرید های آنلاین داخلی اتفاق می افتد) پسورد دوم نیاز نیست.