استرالیا یکی از کشورهای حوزه اقیانوسیه است که امروزه مورد توجه بسیاری از توریست ها و مهاجران قرار گرفته است. در سالهای گذشته بسیاری از ایرانیان به استرالیا به عنوان یک مقصد مهاجرتی بسیار مناسب می نگرند. اکثر ایرانیان با هدف ادامه تحصیلی و مسافرت تفریحی اقدام به أخذ ویزا می کنند و گرفتن ویزا بایستی قبل از سفر انجام گیرد. برای سفر به این کشور ویزاهای متفاوتی صادر می شوند، نوع ویزا به علت مهاجرت متقاضی وابسته است. دو ویزای پر کاربرد استرالیا برای ایرانیان عبارت است از ویزای توریستی استرلیا و ویزای تحصیلی استرالیا که در ادامه آورده شده است.
1. ویزای توریستی Subclass 600
متقاضی این ویزا بعد از طی کردن مراحل مربوطه و گرفتن ویزای توریستی می تواند به صورت موقت و به منظور تفریح و دیدار با آشناسان در استرالیا اقامت داشته باشد. مدت زمان این ویزا محدود بوده و معمولا به صورت 3 ماهه ، 6 ماهه و نهایتا 12 ماهه صادر می شود. هزینه پایه این نوع ویزا از 135 تا 1000 دلار استرالیا متغیر است
2. ویزای تحصیلی Subclass 573
این نوع ویزا بسته به مدت زمان تحصیل متقاضی زمان متغیری دارد و بعد از گرفتن پذیرش از دانشگاه صادر می شود. هزینه این نوع ویزا از 550 دلار استرالیا آغاز می شود.
پرداخت هزینه ویزای استرالیا | تهران کردیت کارت

پرداخت هزینه ویزای استرالیا

پرداخت هزینه ویزای استرالیا به صورت آنلاین انجام می شود؛ اگر شما متقاضی گرفتن ویزای استرالیا هستید ابتدا لازم است که در سایت سفارت استرالیا یک حساب کاربری ایجاد نمایید. سپس بعد از تکمیل اطلاعات شخصی و مدارک مربوطه نوع ویزای درخواستی خود را انتخاب کنید. بعد از طی کردن این مراحل شما باید هزینه ویزا را به دلار استرالیا پرداخت نمایید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بسته به شیوه ای که برای پرداخت هزینه سفارت استرالیا انتخاب می کنید بنا به مقررات پرداخت سفارت استرالیا یک کارمزد اضافه بر مبلغ اصلی را نیز باید پرداخت کنید.


هزینه صدور ویزای استرالیا ثابت نیست بلکه مرتباً تغییر خواهد کرد. به همین دلیل سفارت استرالیا معیار پرداخت هزینه ی مربوطه را زمان به جریان افتادن لاج قرار داده است. در صورتی که از زمان لاج کردن تا شروع این پروسه قیمت تغییر کند هزینه ی جدید از متقاضی گرفته می شود. در شرایط فعلی، ویزا توریستی استرالیا 135 دلار استرالیاست و ویزای تحصیلی نیز 550 دلار استرالیا می باید. اصطلاح لاج کردن Lodgment و یا لاج Lodge اشاره به ارسال مدارک به اداره مهاجرت استرالیا است و هزینه مرتبط با آن نیز با عنوان هزینه لاج استرالیا شناخته می شود.

نکته1: توجه نمایید هزینه ویزای استرالیا متفاوت از هزینه لاج استرالیا است.

نکته 2: لازم به ذکر است که شما در صفحه ای که سفارت برای ایرانیان ایجاد کرده است می توانید سوالات خود را به بهترین نحو رفع نمایید.

مراحل درخواست ویزای استرالیا

1- وارد وبسایت border.gov.au شوید.
2- گزینه ImmiAccount را انتخاب کرده و یک اکانت ایجاد نمایید.
3- اکانت خود را بر حسب اطلاعات شخصی و پاسپورتی خود تکمیل کنید.
4- ویزای مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
5- با رسیدن به مرحله پرداخت، پرداخت خود را انجام داده و رسید را دریافت کنید.
هزینه وقت سفارت استرالیا | تهران کردیت کارت
با طی شدن تمامی مراحل و تکمیل فرم های مربوطه، به مرحله پرداخت آنلاین می رسید که لازم است هزینه سفارت استرالیا با استفاده از کارت های ارزی بین المللی نظیر ویزا کارت و مستر کارت انجام گیرد. به این منظور می توانید از کارت های موجود در سایت تهران کردیت کارت استفاده نمایید و یا پرداخت خود را از طریق صفحه ی پرداخت آنلاین ارزی به تیم پرداخت تهران کردیت کارت بسپارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت و با کمترین میزان کارمزد پرداخت شما را انجام دهند و تأییدیه پرداخت را برایتان ارسال نمایند.