سالانه بسیاری از ایرانیان به کشور کانادا مهاجرت می کنند و به جرأت می توان گفت که یکی از شناخته ترین مقاصد مهاجرتی ایرانیان است. در فرآیند مهاجرت دائم به کانادا، سریعترین و راحتترین روش برای مهاجرت به کانادا استفاده از طرح ورود سریع به کانادا(Express Entry ) استفاده می کنند. طرح ورود سریع در دو حالت برنامه مهاجرت نیروی کار حرفه ای استان کبک (Quebec Skilled Worker) و برنامه مهاجرت نیروی حرفه ای فدرالی کانادا برای سایر استان های کانادا(Federal Skilled Worker) می شود. در فرآیند تکمیل اقامت کانادا هزینه مرتبط با آن بایستی پرداخت شود. این هزینه که اصطلاحا لندینگ فی Landing Fee نامیده می شود، هزینه حق اقامت دائم کانادا Right of Permanent Residence Fee) RPRF) است و باید قبل از تأیید پزشکی و یا حتی زودتر، زمان اقدام و تشکیل پرونده پرداخت شود. توجه نمایید که هزینه لندینگ فی متفاوت از هزینه ای است که متقاضی برای سایر موارد پرداخت می کند.

آیا شرایط مهاجرت به کانادا را دارید؟

در وبسایت دریافت ویزای کانادا، از بخش مربوط به مهاجرت دائم شما می توانید تمامی شرایط را برای داشتن یک اقامت مطمئن و با آرامش در کانادا بررسی نمایید. 
دریافت ویزای دائم کانادا | تهران کردیت کارت

هزینه لندینگ فی کانادا Landing Fee چقدر است؟

در حالت عمومی تمامی متقاضیان اقامت در کانادا لازم است هزینه اقامت دائمی را که 490 دلار برای هر نفر است، پرداخت کنند. البته پرداخت این هزینه دو استثنا به همراه دارد. این دو مجموعه از پرداخت هزینه لندینگ فی کانادا معاف هستند:
1- فرزندان متقاضی اقامت( حتی اگر ازدواج کرده باشند و یا سن آنها بالاتر از 19 سال باشد).

2- متقاضیانی که با عنوان برنامه های بشردوستانه در صدد دریافت اقامت دائم کانادا هستند.

از آنجایی که در طول زمان، امکان تغییر مبلغ لندینگ فی وجود دارد، پیشنهاد می شود که مقدار هزینه را روی بخش تعرفه های وبسایت اداره مهاجرت کانادا، مشاهده کنید.


توجه: هزینه لندینگ فی کانادا قابل برگشت است(Refundable)، اگر متقاضی طی مراحل فرآیند درخواست ویزا به هر دلیلی از تکمیل فرآیند انصراف دهد، مبلغ به کارت وی برگشت داده می شود.

نحوه اقدام به دریافت ویزای کانادا از طریق یکی از طرح های Express Entry

از آنجایی که مراحل اولیه اقدام به ثبت نام، به صورت آنلاین روی وبسایت اداره مهاجرت کانادا انجام می گیرد، بنابراین لازم ابتدا وارد وبسایت مهاجرت کانادا شوید و از طریق ایجاد اکانت اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید. بعد از ایجاد اکانت روی وبسایت مهاجرت کانادا، فرم اپلیکیشن (فرم درخواست اقامت کانادا) را دانلود و پرینت کنید. سپس فرم را تکمیل نموده و به همراه سایر مدارک به اداره مهاجرت ارسال می نمایید. راهنمای تکمیل فرم اپلیکیشن را در این لینک می توانید مشاهده نمایید.
مهاجرت کاری به کانادا | تهران کردیت کارت
شما می توانید پرداخت هزینه لندینگ فی را به همراه هزینه اپلیکیشن فی به صورت آنلاین پرداخت کنید و رسید آن را پیش خود نگه دارید. برای این کار می توانید با خرید کارت های ارزی ویزا کارت و مستر کارت از مجموعه تهران کردیت کارت، پرداخت را خودتان انجام دهید و اگر به هر دلیلی نخواستید پرداختتان را با خرید کارت انجام دهید، می توانید از صفحه، ثبت سفارش پرداخت با ویزا و مسترکارت، پرداخت خود را به کارشناسان پرداخت ما بسپارید تا در اسرع وقت پرداختتان را انجام دهند.