آزمون GMAT یا Graduate Management Admission Test یک آزمون بین المللی معتبر برای ارزیابی دانش و مهارت های داوطلبین متقاضی تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا در رشته های مدیریت بازرگانی، مدیریت MBA، مدیریت مالی و کلیه ی رشته های مربوط به مدیریت و حوزه ی اقتصاد است و اکثر دانشگاه های آمریکا و کانادا از دانشجویان مدرک GMAT طلب می کنند و داشتن مدرک GMAT میتواند شانس دانشجو را برای اخذ بورس تحصیلی(Fund) بالا ببرد.

مدت زمان این آزمون 4 ساعت و برگزاری آن به صورت هوشمند می باشد و ارائه هر سوال جدید مبتنی بر پاسخ به سوال قبلی است. حداقل نمره آزمون GMAT برابر با 200 و حداکثر آن 800 می باشد؛ البته نمره قابل قبول با توجه به دانشگاه مورد تقاضا از 600 تا 700 متغیر می باشد؛ همچنین اعتبار نمره این آزمون 5 سال است. لازم به ذکر است که آزمونGMAT در ایران برگزار نمی شود اما داوطلبان شرکت در آزمون جی مت به راحتی می توانند به کشورهای اطراف مانند ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و امارات سفر کنند.داوطلبان می توانند برای کسب آمادگی جهت شرکت در آزمون جیمت GMAT از دوره ها و آموزش های سایت مگوش Magoosh استفاده کنند.
پرداخت هزینه آزمون جی مت | تهران کردیت کارت

محتوای آزمون GMAT

این آزمون از چهار بخش سنجش نگارش تحلیلی یا Analytical Writing Assessment، استدلال یکپارچهIntegrated reasoning، مهارت محاسباتی Quantitative و مهارت کلامی Verbal تشکیل شده است که اطلاعات بیشتر آن در ادامه آورده شده است.

1- نگارش تحلیلی یا Analytical Writing Assessment: اين بخش شامل یک Analysis of an Argument یا استدلال یک متن با موضوعاتی همچون مطالب اقتصادی و تجاری تا پزشکی و … است. در این بخش لزومی به داشتن دانش تخصصی در باره موضوع وجود دارد و تنها توانایی استدلال متن یا مباحثه اهمیت دارد. مدت زمان پاسخگویی به این بخش 30 دقیقه می باشد.

2- استدلال یکپارچه با Integrated Reasoning: هدف از وجود این بخش در آزمون GMAT، بررسی توانایی شرکت کنندگان در مهارت خواندن و دریافت اطلاعات از منابع مختلف، تحلیل این اطلاعات و تصمیم گیری بر مبنای آن است. این بخش 4 نوع سوال دارد که در اثنای آن از دانشجو خواسته می شود، اطلاعات ارائه شده در فرمهای مختلف را بخواند، با هم ترکیب کرده، تحلیل کرده وسپس به سوالات پاسخ دهد. تعداد سوالات این بخش 12 و مدت زمان پاسخگویی به آن 30 دقیقه می باشد.

3- مهارت محاسباتی یا Quantitative: این بخش را به صورت مختصر Q و یا ” کوانت ” نیز می گویند. اين بخش شامل 37 سوال هاي رياضي است که باید در مدت 75 دقیقه پاسخ داده شود. بخش کوانت شامل دو نوع سوال حل مسئله (Problem Solving) و کفایت داده ها (Data Sufficiency) است. در بخش حل مسئله لازم است با انجام محاسبات، جواب مسئله یافته شود و در بخش کفایت داده ها که بخشی نسبتا جدید است، یک صورت مسئله کوتاه یا سوال و اطلاعات جدیدی به صورت 2 فرض داده خواهد شد و از شرکت کننده پرسیده می شود که ایا 2 فرض برای پاسخگویی به سوال کافی ست یا خیر.

4- مهارت کلامی یا Verbal: در این بخش یک متن انگلیسی در اختیار آزمون دهنده قرار گرفته می شود تا توانایی خواندن و درک آنها را بسنجد. این بخش 65 دقیقه دارد که باید در این مدت به 34 سوال پاسخ داده شود.

هزینه ثبت نام آزمون GMAT

هزینه ثبت نام در آزمون GMAT برابر با 250 دلار بوده که نمره را برای 5 دانشگاه و مرکزی که قبل از آزمون مشخص گردیده می فرستد اما هزینه ارسال نمره به هر مرکز اضافه یا بعد از برگزاری آزمون برابر با 28 دلار خواهد بود. همچنین در صورتی که لغو کردن آزمون قبل از 7 روز پیش از تاریخ آزمون باشد، 80 دلار بازگردانده خواهد شد ولی پس از این تاریخ، هیچ مبلغی بازگردانده نخواهد شد.

راهنمای نحوه ثبت نام در آزمون جی مت GMAT

  مراحل ثبت نام در آزمون جیمت GMAT در ادامه آورده شده است:

1- ابتدا به سایت MBA مراجعه می کنیم و روی Register Now کلیک میکنیم.

رجیستر کردن اکانت جی مت | تهران کردیت کارت

2- در این مرحله حساب کاربری را می سازیم:

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون جی مت | تهران کردیت کارت

3- بخش اطلاعات شخصی را با دقت تکمیل می کنیم.

رجیستر جی مت خارج از کشور | تهران کردیت کارت

4- در ادامه بخش profile details را تکمیل می کنیم که شامل تاریخ تولد،جنسیت، ملیت ، علت ثبت نام، اطلاعات تحصیلی و کاری، ... است.

تکمیل اکانت آزمون جی مت | تهران کردیت کارت پرداخت هزینه GMAT | تهران کردیت کارت

5- در مرحله Verify Profile لازم است اطلاعاتی که تا کنون در حساب کاربری وارد نموده ایم، تائید کنیم.

6- پس از تکمیل پروفایل لازم است دوباره به حساب کاربری برگردیم.

7- در بخش Register Now وارد شده و با جستجوی کشور مورد نظر برای شرکت کردن در آزمون، شهر های مختلف برگزاری و کشورهای نزدیک به آن را می یابیم. برای نمونه کشور آذربایجان را جستجو می کنیم.

دانلود منابع آزمون جی مت بین المللی| تهران کردیت کارت مراکز برگزاری آزمون جی مت خارج کشور | تهران کردیت کارت

8- تاریخ های برگزاری آزمون را بررسی می کنیم و با انتخاب یکی از روزها و زمان ها ادامه می دهیم.

زمان و مکان برگزاری جی مت | تهران کردیت کارت

9- با ادامه ی این بخش، خلاصه ی آزمون را ارائه داده که برای ثبت نام قطعی در آزمون لازم است گزینه Complete Order را زده و پرداخت را انجام دهیم.

پرداخت آزمون GMAT | تهران کردیت کارت مرکز آزمون جی مت خارج کشور | تهران کردیت کارت

10- پس از تائید اطلاعات پروفایل و مطالعه و موافقت با قوانین و مقررات به صفحه پرداخت هدایت می شوید.  پرداخت جی مت با ویزا و مستر کارت | تهران کردیت کارت

چگونگی پرداخت هزینه آزمون جی مت GMAT

پرداخت هزینه آزمون GMAT حتما باید آنلاین صورت گیرد. تهران کردیت کارت می تواند با روشهای زیر در پرداخت هزینه آزمون GMAT همراه شما باشد:

1- شما می توانید با خرید هر یک از محصولات تهران کردیت کارت شخصا اقدام به پرداخت هزینه آزمون GMAT کنید.

2- همچنین شما می توانید با ثبت سفارش پرداخت آنلاین ارزی اقدام، پرداخت هزینه آزمون GMAT را به کارشناسان پرداخت تهران کردیت کارت بسپارید.