مجموعه ی مهاجرت و گمرک ایالات متحده برنامه ای به نام(The Student and Exchange Visitor Program (SEVP را ایجاد کرده است که در این برنامه تحت پوشش وزارت امنیت داخلی ایالات متحده، دانشجویان و بازدیدکنندگان خارجی از طریق سیستم اطلاعاتی گزینش می شوند.

سویس فی SEVIS Fee چیست ؟


سویس (SEVIS) مخفف (Student Exchange Visitor Information System) یک سیستم یکپارچه جهت بررسی مدارک متقاضیان دریافت ویزای امریکا می باشد. بخش عمده متقاضیان ویزا اقامت موقت، دانشجویان هستند. چرا که تحصیل در دانشگاه های ایالات متحده یک فرصت فوق العاده برای حضور و زندگی در ایالات متحده است. پس از دریافت پذیرش از دانشگاه، آن دانشگاه یا موسسه به شما فرم I-20 را می دهد. این فرم سند کاغذی از اطلاعات شما است که در پایگاه داده SEVIS وارد شده است.
پرداخت هزینه ویزای دانشجویی امریکا | تهران کردیت کارت
وزارت امنیت ملی ایالات متحده برای تأمین و نگهداری سیستم اطلاعات بازدید کننده در بورس تحصیلی (SEVIS)، مبلغی را دریافت می کند که اصطلاحاً به آن پرداخت هزینه SEVIS یا همان سویس فی(SEVIS Fee) گفته می شود. از این پایگاه داده مهاجرت برای پردازش مدارک دانشجویان بین المللی و بازدید کنندگان در طول اقامت خود در ایالات متحده استفاده می شود.

این مبلغ برای تمامی غیر مهاجرین است که به منظور پیگیری دوره کامل تحصیل به ایالات متحده می آیند. این موضوع شامل تحصیل در نهادهای نظیر کالج ها، دانشگاه ها و برنامه های آموزش زبان است. همچنین ثبت وضعیت و اطلاعات صحیح فرد متقاضی در سیستم SEVIS پیش نیاز دریافت ویزای F، J، M می باشد.

دانشجویی که اقدام به گرفتن ویزای تحصیلی می کند ممکن است با سه نوع وضعیت ویزا رو به رو شود:
1. وضعیتF : برای دانشجویان خارجی در ایالات متحده مربوط به برنامه های دانشگاهی و وابستگان آنها
2. وضعیت J: برای بازدید کنندگان ارز در ایالات متحده و وابستگان آنها
3. وضعیت M: برای دانشجویان خارجی در ایالات متحده در حرفه ای برنامه ها و وابستگان آنها

* لازم است بدانید که حداکثر زمان پرداخت مبلغ SEVIS fee چهار روز قبل از وقت سفارت است و چنانچه این مبلغ تا زمان مشخص واریز نشود فرآیند تعیین وقت سفارت نهایی نخواهد شد. علاوه بر این قابل ذکر است که مدت زمان اعتبار سویس فی تا یک سال بعد از تاریخ پرداخت می باشد.
از آن جا که این پرداخت به طور خاص مربوط به دانشجویان است این مورد را نیز در نظر بگیرید که قبل از پرداخت سویس فی SEVIS FEE نیاز است تا فرم I-20 (مربوط به متقاضیان ویزاهای M و F ) و فرم DS 2019 (مربوط متقاضیان ویزای J ) توسط فرد مربوطه تکمیل شود ، حتما توجه نمایید که اطلاعات موجود در این فرم ها دقیق و درست تکمیل شده باشند.

هزینه سویس فی SEVIS Fee چقدر است ؟

مبلغ سویس فی SEVIS Fee برای هر نوع ویزا متفاوت است. مبلغ مربوط به ویزا و پذیرش دانشجویی F1 و M1 برابر با 200 دلار و هزینه ویزای فرصت مطالعاتی 180 دلار می باشد. این موضوع مهم را به یاد داشته باشید که هزینه سویس فی SEVIS Fee و هزینه وقت سفارت مجزا MRV Fee هستند و شما باید 160 دلار هزینه سفارت را نیز به طور جداگانه پرداخت نمایید. بعد از انجام پرداخت، برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن پرداخت کافی است بر روی دکمه « بررسی وضعیت I-901 پرینت تایید پرداخت » کلیک کنید و وضعیت آن را به صورت آنلاین بررسی کنید.

در صورت نیاز اطلاعات کامل هزینه ها را می توانید در این لینک مشاهده کنید.
ویزای دانشجوی امریکا I-20 | تهران کردیت کارت
نکته مهم در خصوص هزینه سویس فی SEVIS FEE این است که پرداخت آن یک پرداخت برگشت ناپذیر (Non-Refundable) بوده و در صورتی که به هر دلیل مراحل مربوطه ناموفق باشند (برای مثال رد شدن پرونده شما و یا صادر نشدن ویزا) مبلغ پرداخت شده به شما بازگردانده نمی شود. رسید پرداخت سویس فی باید در روز مصاحبه سفارت به همراه سایر مدارک نظیر؛ I-20 یا DS-2019 به سفارت ارائه شود.

نحوه ی پرداخت هزینه سویس فی SEVIS Fee چگونه است ؟

در صورتی که شما متقاضی ویزای تحصیلی و یا فرصت مطالعاتی هستید و قصد پرداخت مبلغ سویس فی SEVIS FEE را دارید می توانید پرداخت خود را با استفاده از مستر کارت و یا ویزا کارت انجام دهید.

در این خصوص می توانید از محصولات تهران کردیت کارت استفاده نموده و بدون واسطه پرداخت خود را در سایت سویس فی انجام دهید و یا در صورتی که تمایل به خرید کارت نداشته یا به هر دلیل ترجیح می دهید یک فرد متخصص پرداخت شما را انجام دهد می توانید با استفاده از امکان پرداخت آنلاین ارزی در سایت ما، پرداخت خود را به تیم پرداخت تهران کردیت کارت بسپارید.

این موضوع را در نظر داشته باشید که در پرداخت سایت سویس فی Sevis fee و تمامی پرداخت های مشابه آی پی IP شما نباید ایران باشد.