گواهی پذیرش CAQ کبک چیست؟

ایالت کبک به عنوان یکی از شناخته شده ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی در سطح دنیا مطرح است، این ایالت با داشتن تعداد بالای دانشگاه و کالج، همه ساله تعدادی بالغ بر 150 هزار دانشجو از سراسر دنیا پذیرش می کند. دانشگاه های شناخته شده ایالت کبک، شامل: مک گیل، لاوال، شربروک، اکول پلی تکنیک، اچ ای سی، کنکوردیا هستند. با توجه به شرایط تحصیل و هزینه های زندگی، دانشجویان ایرانی زیادی نیز به این ایالت مهاجرت می کنند.
(CAQ) Quebec Acceptance Certificate به معنی گواهی پذیرش از استان کبک کانادا است. افرادی که توانسته اند از یکی از دانشگاه های کبک پذیرش تحصیلی(admission) بگیرند باید گواهی نامه CAQ را از اداره مهاجرت کانادا دریافت کنند تا بتوانند سایر مراحل مربوط به دریافت ویزای کانادا (به ویژه دریافت نامه پذیرش از دانشگاه) را انجام دهند. گواهی CAQ توسط دولت کبک صادر می شود و همراه با ویزای تحصیلی Study Permit که از سوی دولت کانادا صادر شده است برای اقامت در کبک و تحصیل در آن ضروری است.
پرداخت هزینه گواهی پذیرش CAQ | تهران کردیت کارت

مراحل دریافت و پرداخت هزینه گواهی پذیرش CAQ

  برای دریافت گواهی CAQ ابتدا نیاز است که در وبسایت پذیرش کبک کانادا یک حساب کاربری ایجاد نمایید و سپس فرم های مربوطه را تکمیل نمایید. پس از تکمیل فرم ها به صورت آنلاین به مراحل مربوط به پرداخت می رسید.
مدت زمان صدور گواهی پذیرش کبک از زمان پرداخت بین 1 تا 1 ماه و نیم است. بعد از تکمیل اطلاعات و فرم های مربوطه مدت زمانی که اکانت متقاضی برای انجام دادن پرداخت فعال است 90 روز می باشد.
لازم به ذکر است که تمامی فرم ها در سایت CAQ به صورت آنلاین تکمیل می شوند و زمان پر کردن هر فرم نهایتا 30 دقیقه می باشد. متقاضی بلافاصله بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کبک باید برای پرداخت هزینه گواهی پذیرش کبک کانادا (CAQ)اقدام نماید.

هزینه گواهی پذیرش CAQ

مقدار هزینه ی گواهی پذیرش کانادا CAQ از تاریخ 1 ژانویه 2020، 116 دلار کانادا است که به صورت آنلاین پرداخت می شود. این پرداخت با کارت های ارزی مستر کارت و ویزاکارت انجام می گیرد. با تکمیل فرم درخواست آنلاین و گذراندن مراحل مربوط به آپلود مدارک، به مرحله پرداخت می رسید.

نکته1: هزینه گواهی پذیرش CAQ به صورت غیر قابل بازگشت(Nonrefundable) پرداخت می شود.

نکته 2: این هزینه مستقل از هزینه های سفارت و اپلیکیشن فی می باشد.
گواهی پذیرش CAQ کبک | تهران کردیت کارت

پرداخت هزینه گواهی پذیرش CAQ

در صورتی که شما متقاضی پرداخت CAQ هستید در این مرحله می توانید پرداخت خود را با استفاده از یکی از محصولات مستر کارت یا ویزا کارت های موجود در سایت تهران کردیت کارت انجام دهید و یا پرداخت خود را از طریق ثبت سفارش پرداخت آنلاین ارزی با ویزا کارت و مسترکارت به تیم پرداخت تهران کردیت کارت بسپارید تا در اسرع وقت و با کمترین میزان کارمزد انجام شود.