آزمون تحلیلگر مالی خبره CFA) Chartered Financial Analyst) معتبرترین و قوی ترین آزمون در حوزه بازار سرمایه در حیطه مدیریت مالی و سرمایه گذاری است. از آنجایی که مدرک CFA یکی از با اهمیت ترین مدارک در حوزه تحلیلگری بازار سرمایه است و در سطح جهانی دارای اعتبار بسیار بالایی می باشد و همچنین شخصی که دارای این مدرک باشد به عنوان یک کارشناس خبره در این حوزه شناخته می شود، این آزمون اخیرا با استقبال زیادی از طرف فعالین و دانش آموختگان نخبه حوزه مالی و سرمایه گذاری روبرو شده است. اهمیت این مدرک تا حدی بالاست که مجله Financial Times از آن با عنوان بالاترین استاندارد (Gold Standard) در میان مدارک مرتبط با حوزه مالی و سرمایه گذاری یاد کرده است.

زمان و مکان آزمون CFA

این آزمون هر سال توسط موسسه سی اِف اِی آمریکا(CFA Institute ) و در سه سطح برگزار می شود. سطح یک این آزمون دو بار در سال در ماههای ژوئن (June) و دسامبر (December) و سطوح دو و سه آزمون تنها یک بار در سال و در ماه ژوئن (June) برگزار می گردد. نکته حائز اهمیت برای شرکت کنندگان ایرانی این است که با توجه به عدم برگزاری آزمون CFA در کشور ایران، برای شرکت در آزمون، هنگام ثبت نام باید یک کشور خارجی را جهت شرکت در آزمون انتخاب نمایید که در حال حاضر حوزه های امتحانی دبی(امارات متحده)، استانبول(ترکیه)، ایروان(ارمنستان) و باکو(آذربایجان) با توجه به نزدیکی مسافت و امکان سفر راحت ایرانیان به این کشورها، جزو حوزه های امتحانی پرطرفدار در بین هموطنانمان محسوب می شوند. جهت مشاهده اطلاعات تکمیلی مربوط به محل برگزاری آزمون CFA می توانید به صفحه CFA Exam Test Centers و همچنین برای اطلاع از زمانبندی برگزاری این آزمون می توانید به صفحه CFA Program Exam Dates مراجعه نمایید.

هزینه آزمون CFA

برای شرکت در آزمون CFA ، درصورتیکه اولین بار است که در این آزمون شرکت می کنید، هزینه ای معادل 450 دلار آمریکا تحت عنوان CFA Exam Enrollment Fee از شما دریافت می شود. این هزینه به نوعی هزینه ثبت نام در CFA Program می باشد و از هر فرد تنها یک بار و در اولین صورتحساب او لحاظ می گردد. هزینه مربوط به خود هر آزمون بسته به زمانی که می خواهید هزینه را پرداخت نمایید، متفاوت می باشد. این هزینه بین 650 تا 1380 دلار آمریکا متغیر است. جهت مشاهده قیمتها بر اساس بازه زمانی تعیین شده جهت پرداخت می توانید به صفحه CFA Program Fees مراجعه فرمایید.  
  • نکته حائز اهمیت در مورد پرداخت هزینه آزمون CFA اینست که موسسه CFA جهت عودت مبلغ سفارش درصورت انصراف متقاضی از شرکت در آزمون حداکثر 2 روز کاری را درنظر گرفته و پس از آن هیچ مبلغی تحت هیچ شرایطی مسترد نخواهد شد.
مدرک تحلیل مالی | تهران کردیت کارت
شما با داشتن یک مسترکارت می توانید پرداخت آزمون خود را در اسرع وقت و با کمترین هزینه پرداخت نمایید. برای تهیه کارت می توانید انواع کارت های تهران کردیت کارت را در اینجا مشاهده نمایید.

آموزش تصویری ثبت نام آزمون CFA


راهنمای زیر به صورت مرحله به مرحله شما را با فرایند تکمیل ثبت نام آشنا می کند. برای ثبت نام در آزمون CFA ابتدا باید در سایت موسسه سی اِف اِی لاگین کنید. درصورتی که قبلا در این سایت ثبت نام ننموده اید، ابتدا باید ثبت نام نمایید. برای ثبت نام ابتدا ایمیل خود را وارد می نمایید:


ثبت نام CFA | تهران کردیت کارت


در مرحله بعد اطلاعات شخصی خود را وارد نموده و در انتها رو گزینه Create Account کلیک می نمایید:
 گواهینامه CFA | تهران کردیت کارت

پس از آنکه ثبت نام شما تکمیل شد، توسط سایت به صفحه زیر منتقل خواهید شد که می توانید از بین آزمونهای آماده جهت ثبت نام، آزمون مورد نظر خود را انتخاب نموده و رو گزینه Register Now مربوط به آن آزمون کلیک نمایید:

ثبت نام آزمون CFA | تهران کردیت کارت

  در مرحله بعد باید کشور محل اقامت خود را انتخاب نمایید و سپس روی گزینه Save and Continue کلیک نمایید:

آزمون بین المللی CFA | تهران کردیت کارت  

در مرحله بعد نیز اطلاعات پستی محل سکونت خود را وارد نموده و روی گزینه Save and Continue کلیک می نمایید:

 آزمون تحلیل گری مالی بین الملل | تهران کردیت کارت

در مرحله بعد باید حوزه امتحانی خود را انتخاب نمایید. با توجه به اینکه آزمون CFA در کشور ایران برگزار نمی شود، باید از میان حوزه ها ی انتخابی کشورهای دیگر یکی را انتخاب نمایید:

 آزمون CFA | تهران کردیت کارت

  در مرحله بعد باید اطلاعات گذرنامه معتبر خود را وارد نمایید:

  در مرحله بعد با توجه با اینکه باید حداقل یکی از شرایط تعیین شده جهت شرکت در آزمون را داشته باشید، باید گزینه مورد نظر را انتخاب نموده و اطلاعات تکمیلی مورد نیاز را نیز پر نمایید. لازم به ذکر است که شروط شرکت در آزمون به شرح زیر می باشند:

1- داشتن مدرک کارشناسی (یا معادل آن)
2- دانشجوی سال آخر مدرک کارشناسی (یا معادل آن)
3- دارا بودن چهار سال سابقه کار (که لزومی ندارد در زمینه سرمایه گذاری باشد) و یا ترکیبی از سابقه کار و مدرک دانشگاهی که مجموعا چهار سال بشود (کار پاره وقت ملاک قرار نمی گیرد و چهار سال قبل از ثبت نام برای اولین آزمون محاسبه می گردد)
گواهی نامه مالی بین المللی | تهران کردیت کارت  در مرحله بعد وضعیت شغلی خود را انتخاب می نمایید:

ثبت نام آزمون مالی CFA | تهران کردیت کارت

  در مرحله بعد نیز چند سوال از شما پرسیده می شود که باید به تمامی آنها پاسخ دهید:  

آمادگی آزمون CFA | تهران کردیت کارت

در صفحه بعد نیز باید متون توافقنامه موسسه CFA را مطالعه کرده و در انتها با اعلام موافقت با تمامی آنها روی گزینه Save and Continue کلیک می نمایید:  

ثبت نام CFA | تهران کردیت کارت

در این مرحله با انتخاب گزینه eBook پس از اتمام مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه مربوط به آن، نسخه الکترونیکی مجموعه آموزشی CBOK در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همچنین درصورتیکه تمایل داشته باشید نسخه چاپی منابع CBOK را نیز در اختیار داشته باشید، باید گزینه Print+eBook را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید درصورت انتخاب این گزینه، باید مبلغ 170 دلار اضافه تر پرداخت نمایید:  

موسسه CFA آزمون مالی | تهران کردیت کارت

در مرحله بعد نیز اعلام می دارید که مایل به دریافت اخبار از طریق ایمیل و سایر ارتباطات الکترونیکی از طرف موسسه CFA می باشید یا خیر:

گواهینامه CFA | تهران کردیت کارت

  پس از مرحله فوق به مرحله پایانی که مرحله پرداخت می باشد، هدایت می شوید:

پرداخت هزینه آزمون CFA | تهران کردیت کارت

نحوه انجام پیمنت آزمون CFA

به منظور انجام پرداخت هزینه آزمون CFA ، تنها با داشتن یک کارت اعتباری بین المللی ( مستر کارت یا ویزا کارت ) می توانید خریدتان را شخصا و به سهولت انجام دهید. اگر می خواهید با کمترین هزینه و در سریعترین زمان ممکن یک کارت اعتباری بین المللی شخصی داشته باشید، کارتهای ارزی تهران کردیت کارت مناسب ترین گزینه برای شماست. همچنین درصورتی که به هر علتی تمایل نداشته باشید کارت تهیه کنید و بخواهید پرداختتان را ما انجام دهیم، می توانید پرداخت خود را با کمترین میزان کارمزد به تیم پرداخت ارزی تهران کردیت کارت بسپارید.

نکته: در صورت انجام پرداخت توسط خودتان قبل از انجام پرداخت، حتما راهنمای عمومی پرداخت با مستر کارت و ویزا کارت را مطالعه نمایید.