وبسایت آمازون AMAZON  بزرگترین فروشگاه آنلاین است که کار خود را با فروش کتاب و نرم افزار آغاز کرده و هم اکنون انواع محصولات نو و کارکرده در طبقه بندی های مختلف ارائه می کند. وبسایت آمازون دارای فروشگاه ها و یا انبارهای مختلف در سراسر دنیا می باشد. هر فرد می تواند محصول مورد نظرش را از این وب سایت با قیمت مناسب تهیه نماید. متأسفانه با توجه محدودیتهایی که برای کشور ایران وجود دارد امکان خرید مستقیم با آدرس پستی ایران وجود ندارد. بنابراین اگر قصد خرید از وبسایت آمازون یا سایر وبسایت های مشابه خارجی را دارید، داشتن یک آدرس پستی(Shipping Address) خارج از ایران و همچنین یک کارت اعتباری بین المللی مثل ویزا کارت، مستر کارت یا اکانت پی پال لازم است. کالای خریداری شده به آدرس پستی خارج از ایران ارسال می شود این آدرس می تواند آدرس فامیل و آشنایانی باشد که شما بتوانید محصول را از آنها تحویل بگیرید.

نکته: حتما توجه نمایید که آدرس ارسال محصول، یک آدرس معتبر در خارج از ایران باشد، در غیر اینصورت امکان دریافت محصول وجود ندارد. پیشنهاد می شود در صورتی که آدرسی خارج از ایران ندارید از سایت هایی که خرید محصول شما را در خارج از ایران انجام داده و در ایران به شما تحویل می دهند کمک بگیرید. مثلا برای خرید کتاب های خارجی می توانید از سایت نسک آور کمک بگیرید یا برای اطلاعات بیشتر با پشتیبانی تهران کردیت کارت تماس بگیرید. 

راهنمای تصویری خرید از وبسایت آمازون Amazon

در ادامه یک محصول را به عنوان نمونه با استفاده از کارت ارزی خریداری می کنیم. برای این کار مراحل زیر را انجام می دهیم.
1- با ورود به وبسایت آمازون شما می توانید محصول خود را انتخاب کنید.
در اینجا به عنوان نمونه، یک دوربین عکاسی نیکون را می خواهیم خریداری کنیم.
2- با استفاده از طبقه بندی های موجود می توانید در بخش Electronic & Computers محصول دوربین مورد نظرتان را انتخاب کنید. با دقت در جستجو، مقایسه محصولات و تخفیفاتی که وجود دارد می توانید انتخاب های مناسبی داشته باشید.
 
3- در صفحه بعدی با دیدن اطلاعات کامل محصول و قیمت آن، بر روی Add to Cart کلیک می کنیم.

4- مشابه آن چیزی که در صفحه ی زیر مشاهده می کنید، می توانید محصولات دیگر را نیز به خریدتان اضافه کنید. در صورتی که تمایلی به خرید محصول دیگر ندارید، بر روی گزینه Proceed to Checkout کلیک کنید.

5- در صفحه بعد، در صورتی که اکانت قبلی داشته اید، وارد اکانت خود شوید در غیر اینصورت بایستی در این بخش ثبت نام نمایید.
 
6- برای ایجاد اکانت، نام، ایمیل و پسوورد انتخابی خود را وارد نمایید.

7- در ادامه، آدرسی که محصول بایستی به آن آدرس ارسال(Shipping address) شود را با جزئیاتی که لازم است باید تکمیل نمایید. برای نمونه، ما در اینجا فرض کرده ایم که می توانید آدرس یکی از بستگان یا دوستان خود را در شهر دهلی نو هند در اختیار دارید. بعد از تکمیل آن بر روی گزینه Continue کلیک نمایید.

  8- در صفحه بعد، شما می توانید نحوه ی ارسال را نیز انتخاب کنید. در شرایط ارسالی پستی معمولی (standard shipping) محصول 3 الی 7 روز کاری طول می کشد که دست شما برسد. اگر تمایل دارید زودتر دستتان برسد، می توانید گزینه های پست سریع را تیک بزنید. همچنین شما می توانید آدرس را نیز تصحیح کنید. بعد انتخاب نحوه ی ارسال بر روی Continue کلیک نمایید.
 
9- بعد از نهایی کردن سفارش و نوع ارسال، به مرحله پرداخت و انتخاب روش پرداخت می رسید. در اینجا بر حسب نوع کارتی که در اختیار دارید، اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید. برای آگاهی بیشتر می توانید راهنمای پرداخت با کارت های ارزی ویزا و مسترکارت را مطالعه کنید.

10- در مرحله تکمیل اطلاعات پرداخت، لازم است Billing address را وارد نمایید. Billing  address همان آدرسی می باشد که مسترکارت یا ویزا کارت خود را را با آن آدرس ، بر روی پنل آنلاین بانکی، ثبت کرده اید. Billing  address  می تواند با shipping address  یکسان باشد و یا متفاوت باشد. در صورتی که آدرس تحویل محصول همان آدرس سکونتی باشد که در ثبت کارت ارائه کرده اید، بر روی گزینه “Use this address” را کلیک کنید. در غیر اینصورت آدرس محل سکونت یا همان “billing address” خود را جدا وارد نمایید.
 
11- در ادامه، خلاصه اطلاعات خرید جهت تأیید در یک صفحه نشان داده می شود. بعد از بررسی و تأیید صحت اطلاعات بر روی گزینه “Place your order in USD” کلیک نمایید تا فرایند خرید تکمیل شود. توجه نمایید به مبلغی که به نشان داده می شود، متفاوت از قیمت خود محصول باشد، چرا که هزینه های دیگری نیز به آن اضافه می شود.

12- در انتها، تأییدیه خرید شما به همراه زمان تقریبی تحویل محصول به آدرس ارائه شده نیز نشان داده می شود.

نحوه پرداخت هزینه خرید از وبسایت آمازون

الگوی عمومی خرید در وبسایت  آمازون و سایر وبسایت های مشابه به طریقه ی بالا می باشد. با داشتن اطلاعات فوق می توانید خرید و ارسال خود را با موفقیت انجام دهید. پیشنهاد ما برای انجام کل فرآیند خرید، این است که با خرید یک کارت ارزی و در صورت پذیرش توسط وبسایت های مورد نظر، بتوانید خرید را خودتان انجام دهید ولی چنانچه تنها آدرس خارج از کشور را دارید و تمایل دارید پرداختتان توسط کارشناسان تهران کردیت کارت انجام گیرید، می توانید از طریق سفارش پرداخت با ویزا/مستر ثبت سفارش بکنید.