بیت کوین (BitCoin) در سال های اخیر به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال مطرح شده است و قیمت آن به صورت روزانه با رشد سرسام آوری افزایش می یابد. این سرعت رشد به حدی است که می توان گفت تغییرات قیمتی بیت کوین به صورت لحظه ای اتفاق می افتد. علی رقم رشد قیمتی شدیدی که این ارز دیجیتال یا ارز رمز پایه دارد، ولی در مواقعی دارای نوسانات کاهش و افزایش نیز می باشد.

بیت کوین در واقع یک ابزار پرداخت است که بر روی شبکه اینترنت شکل گرفته و جز ارزهای رمز پایه است. معاملاتی که از طریق بیت کوین انجام می گیرد به صورت تعامل فرد با فرد است و واسطه ای همانند بانک ها، موسسات، شرکتها، حکومتها و ... بر روی آن تسلط ندارند. این مزیت باعث شده که کارمزد بسیار اندکی روی تبادلات آن وجود داشته باشد. از طرفی تراکنش های بیت کوین ناشناس هستند به همین خاطر احتمال استفاده از کارت های سرقتی،انجام پولشویی، فرار مالیاتی، دزدی بودن بیت کوین ها و ... نیز وجود دارد.

** توجه نمایید تهران کردیت کارت هیچ گونه فعالیت در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجبتال ندارد و این محتوا صرفا جهت آشنایی با ارزهای پایه دیجیتال است.**

خرید بیت کوین | تهران کردیت کارت
سیستم پرداخت الکترونیک بیت کوین توسط فرد یا مجموعه ای به نام ساتوشی ناکاموتو معرفی شده است ولی کسی مالک آن نیست. هر فردی می تواند به عنوان توسعه دهنده روی بیت کوین فعالیت کند ولی نمی تواند روی پروتکل اولیه آن تغییری انجام دهد. در فضای اینترنت افرادی هستند که می توانند بیت کوین ها را از استخراج می کنند که اصطلاحاً ماینر (Miner) نامیده می شوند. ماینرها از طریق نرم افزارهای خاص برای حل مسائل ریاضی استفاده می کنند و این طریق بیت کوین ها را استخراج می کنند که به فعالیت استخراج آن نیز، ماینینگ(Mining) می گویند، از آنجایی که استخراج بیت کوین ها و تعداد آن در سطح دنیا محدود است، قیمت آن نیز متأثر از محدود بودن آن، رشد بالایی دارد.

روش های تهیه بین کوین

روش های رایج تهیه BitCoin آورده شده است:

1- استخراج بیت کوین(Mining)
برای این کار لازم است که بر روی وبسایت بلاک چین(blockchain.info) و کیف بیت کوین اکانت ایجاد نمایید. تا بر اساس فعالیت ماینینگ و حل معادلات، اقدام به استخراج بیت کوین های استخراج نشده کنید.

2- خرید از وبسایت ها و صرافی های معتبر خرید و فروش ارزهای دیجیتال (coinbase.com ، CEX.io، wex.nz یا bitfinex.com ).

3- تبادل بیت کوین با افراد دیگر و دریافت / پرداخت پول به صورت ریالی

4- روش خرید و فروش از وبسایت های ایرانی با واسطه

خرید بیت کوین با مستر کارت | تهران کردیت کارت

خرید و فروش بیت کوین با مسترکارت یا ویزا کارت


یکی از روش هایی که در بالا برای تهیه بیت کوین مطرح شد، خرید و فروش از وبسایت های معتبر جهانی است، چرا که بدون واسطه و با اطمینان بالا و با کمترین کارمزد می توانید، تراکنش خود را انجام دهید. طبیعتا برای انجام تراکنش بین المللی حتما بایستی کارت ارزی مثل ویزا یا مستر کارت داشته باشید.
تهران کردیت کارت این امکان را به شما بوجود آورده است که بتوانید از این وبسایت های مرجع بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را خرید نمایید. شما با داشتن یک مستر کارت گیفت یا قابل شارژ این امکان را دارید که به مقدار مشخص از وبسایت های مذکور خرید کنید.
توجه نمایید که کارتهای ارائه شده توسط تهران کردیت کارت ، کارتهای متصل به حساب نیستند، بنابراین امکان فروش بیت کوین و واریز وجه آن به این کارتها وجود ندارد. از آنجایی که مسترکاتهای ما سوئیفت کد ندارند، شما صرفاَ می توانید با آنها خرید انجام دهید. با این راهکار زمانی که می خواهید بیت کوین خود را بفروشید، می توانید قیمت خود را از طریق روش های 3 و 4 بالا انجام دهید. مزیت این کار در اینست که اولاً در مرحله خرید کارمزد بالایی به وبسایت های واسطه پرداخت نمی کنید و مستقیما خرید می کنید. ثانیا در هنگام فروش می توانید بیت کوین خود را به فرد دیگر و به صورت ریالی انجام دهید و یا به شرکتهای خریدار بفروشید تا کمترین کارمزد را به واسطه ها پرداخت نمایید.

نکته: حتماً قبل از انجام سفارش و خرید کارت، با وبسایت خرید چک نمایید که آیا امکان خرید از آن وبسایت با کارت های دبیت/ پیش پرداخت(Debit/ Prepaid) وجود دارد یا خیر؟!


جهت آشنایی با روش پرداخت با کارت های ارزی، می توانید راهنمای پرداخت با کارت های ارزی ویزا و مستر کارت را نیز می توانید مطالعه نمایید.