همه ساله تعداد زیادی از هموطنان ایرانی به مسافرتهای خارجی می روند و برای اقامت چند روزه در کشور مورد نظر در هتل و آپارتمان استفاده می کنند. در اکثر موارد حتما لازم است که چند وقت قبل از انجام مسافرت، حتما هتل خود را رزرو کنید. یکی از دغدغه های همیشگی مسافرین و شاید مهمترین آنها، انتخاب و نحوه رزرو هتل مورد نظر است. گردشگران می توانند بوکینگ هتل را بر روی وبسایت های بوکینگ و یا از طریق آژانس های گردشگری و مسافرتی انجام دهند. در شرایط کنونی  گردشگران رفته رفته رزرو هتل خارجی را از طریق وبسایت های بوکینگ انجام می دهند و از حالت قبلی رزرو توسط آژانس های مسافرتی  فاصله می گیرند. رزرو هتل از طریق وبسایت های بوکینگ آنلاین دارای مزایای متعددی است. هزینه پایین تر، تنوع گزینه ها، انتخاب های کاملا سفارشی، امکان کنسل کردن، ... مواردی از این قبیل است. در زمینه رزرو آنلاین هتل های خارجی و تهیه بلیط پروازهای خارجی، تنها دغدغه ای که گردشگران دارند، نداشتن ابزار پرداخت بین المللی، نظیر کارتهای اعتباری ویزا کارت، مستر کارت، حساب پی پال، ... است. این موضوع از طریق تهیه کارت از تهران کردیت کارت و یا ثبت سفارش پرداخت با ویزا/مستر روی وبسایت  امکان پذیر است.

در ادامه 10 وبسایت برتر بوکینگ هتل های خارجی با توضیحات اجمالی آورده شده است.
10 وبسایت اصلی رزرو هتل | تهران کردیت کارت

1- Booking.com


شاید شناخته شده ترین وبسایت برای رزرو هتل خارجی، وبسایت Booking.com باشد. این وبسایت با داشتن امکان  رزرو هزاران هتل در سراسر دنیا، به کاربران خود این اجازه را می دهد از میان هتلها، هاستل ها و سایر مراکز اقامتی، بهترین انتخاب ها را داشته باشند. وبسایت بوکینگ دات کام با ده ها میلیون ریویو(review)، بازخورد و کامنت که مسافران قبلی از طریق وبسایت تریپ ادوایزر(Trip Advisor ) از محل اقامت خود داشتند، هتل را امتیاز دهی مناسب و واقعی کرده است. دسته بندی و فیلتر کردن جستجوهای انجام شده و همچنین ارائه تخفیفات لحظه ای مزیت های دیگر وبسایت Booking.com است.

نمونه مراحل  رزرواسیون هتل بر روی وبسایت بوکینگ دات کام، در لینک  رزرو هتل رزرو هتل های خارجی با ویزاکارت و مستر کارت آورده شده است. قابل ذکر است اکثر وبسایت های رزرواسیون هتل، خدمات خرید بلیط آنلاین پروازهای داخلی و بین المللی و اجاره ماشین  نیز فعالیت می کنند.
سایت بوکینگ هتل | تهران کردیت کارت

2- Hotels.com


وبسایت Hotels.com با وجود اینکه در سطح دنیا شرایط بهتری دارد ولی در کشور ما و در مقایسه با بوکینگ دات کام کمتر شناخته شده است.  این وبسایت با میلیون ها مراجعه کننده ای که دارد به عنوان پیشرو ترین وبسایت در سطح دنیا مطرح است. در سالهایی اخیر با توجه به رشد حوزه گردشگری و رقابت شدید وبسایتهای تراز اول بوکینگ و رزرواسیون آنلاین، وبسایت های دیگر که توان رقابت با آنها را ندارند، یا حذف می شوند و یا با وبسایت های بزرگتر ادغام می شوند. وبسایت venere.com که به نوبه خود وبسایت خوب و جذابی بوده، توسط وبسایت هتلز دات کام  خریداری شده است.

نکته: ساختارجستجو و انتخاب هتل در اکثر وبسایت های رزرو، مشابه هم می باشد. بنابراین آنچه که به عنوان نمونه رزرو هتل در بخش Booking.com آورده شده است، در بقیه وبسایت های رزرو هتل خارجی نیز کم و بیشش صادق است.
رزرو آنلاین هتل خارجی | تهران کردیت کارت

3- Expedia.com


وبسایت Expedia.com نیز همیشه در صدر لیست وبسایت های بوکینگ هتل های خارجی بوده است. خدماتی که وبسایت اکسپدیا دات کام ارائه می دهد نسبتاً کامل تر از بقیه وبسایت هاست. چرا که خدماتی نظیر؛ رزرو آنلاین  هتل، بلیط پرواز، اجاره ماشین(Car rent)، خرید بلیط قطار، بررسی سواحل، برنامه های مرتبط با مسافرت در یک شهر( تورهای گردشگری، جشنواره رقص، جشنواره موزیک، جشنواره غذا، فستیوال های خرید و ...) را دارد. با مشخص کردن محل اقامت، کاربر می تواند در هر کدامیک از بخش های مربوطه انواع گزینه ها را مشاهده کرده و انتخاب کند.
خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل | تهران کردیت کارت

4- airbnb.com


یکی از وبسایت های جدید که در سالهای اخیر به سرعت رشد کرده است وبسایت airbnb.com (ایر بی اند بی) است. بسیاری از متقاضیان سفر دوست دارند در حین اقامت چند روزه در شهر مقصد، در فضای متفاوت از هتل و هاستل باشند. این وبسایت توانسته  دو طرف  اقامت موقت را به هم برساند. یک  طرف افرادی که می خواهند چند روز در اتاق یا یک خانه اقامت کنند و طرف دیگر صاحب خانه هایی که به صورت موقت می خواهند اتاق یا کل خانه شان را در اختیار گردشگران قرار دهند. اقامت در خانه شهروندان یک کشور فرصت خوبی است که گردشگر با فرهنگ و نحوه زندگی آن کشور آشنا شود. مزیت دیگری که این نوع اقامت بوجود می آورد، قیمت مناسبتر این نوع اقامت در مقایسه با هتل و هاستل باشد.
رزرو خانه یا اتاق Airbnb | تهران کردیت کارت
برای استفاده از خدمات سایت airbnb بایستی یک اکانت روی وبسایت داشته باشید و اکانت شما توسط چندین کاربر review  و تأیید شود. و برای امتیاز دهی به صاحب خانه نیز ساز و کاری مشابه دارد. بدین ترتیب که مسافرین می توانند بعد از اقامت، بر روی وبسایت به صاحب خانه امتیاز دهند، نقد کنند، مزایا و معایت خانه مورد نظر را بیان کنند تا مسافرین بعدی از آن کامنتها استفاده کنند.
متأسفانه به علت این که این وبسایت از قوانین داخلی آمریکا تبعیت می کند، به صورت مستقیم نمی توان از خدمات آن از ایران استفاده کرد و حتما آی پی(IP)  شما باید خارج از ایران باشد.

نکته:
1- در مرحله فعالسازی اکانت، یک شماره موبایل خارج از ایران لازم است تا کد فعالسازی به آن شماره ارسال گردد. بنابراین داشتن یک شماره موبایل از دوستان و آشنایان خارج از ایران می تواند مرحله فعالسازی را تکمیل کند.

2- از آنجایی که در مرحله انجام پرداخت و اضافه کردن ویزا کارت / مستر کارت، اطلاعات کارت بر روی وبسایت ذخیره می شود و امکان حذف آن وجود ندارد، توصیه می شود ترجیحاً از کارت های گیفت ویزا و مستر ما استفاده کنید و از کارت های اعتباری قابل شارژ استفاده ننمایید.
بوکینگ اتاق روی airbnb | تهران کردیت کارت

5- agoda.com


وبسایت آگودا دات کام مشابه سایر وبسایت های رزرو هتل، امکان رزرو آنلاین را فراهم می کند. Agoda.com صرفا بوکینگ هتل را انجام می دهد. مزیت اصلی سایت آگودا این است که پرداخت هزینه بوکینگ می تواند به صورت آنی و کامل باشد. در این حالت امکان رزرو با مسترکارت های مجازی نیز وجود دارد.
رزرو آنلاین هتل با مسترکارت مجازی | تهران کردیت کارت

6- orbitz.com


وبسایت orbitz.com وبسایت دیگر فعال رزرواسیون است. این وبسایت در سال 2015 به مبلغ 1.6 میلیارد دلار توسط مجموعه اکسپدیا خریداری شد و هم اکنون کاربر با ورود به وبسایت اوربیتز، به وبسایت اکسپدیا انتقال داده می شود.
رزرو هتل استانبول | تهران کردیت کارت

7- travelcocity.com


وبسایت تراولوسیتی نیز جزو وبسایت های رزرواسیون هتل بود که توسط اکسپدیا خریداری شده است. این وبسایت در سال 2015 به مبلغ 280 میلیون دلار توسط اکسپدیا خریداری شد.
رزرو هتل در دوبی | تهران کردیت کارت

8- hostelbookers.com


وبسایت هاستل بوکرز دات کام نیز وبسایتی فعال جهت رزرو هتل و هاستل در سراسر دنیا است. محوریت اصلی وبسایت hostelbookers.com رزرو هاستل است که به موازات آن امکان بوکینگ هتل را نیز دارد ولی در مقایسه با سایر وبسایت های رزرو اطلاعات کمتری دارد.
رزرو هاستل Hostel | تهران کردیت کارت

9- laterooms.com


وبسایت لیت رومز دات کام(laterooms.com ) در سالهای اخیر نیز توانسته بخشی از بازار رزرو هتل را تصاحب کند. این وبسایت در مسیر توسعه خود، وبسایت asiarooms.com را نیز خریداری کرده است. فرآیند ثبت و نام و جستجوی محل اقامت بسیار ساده است و با کمترین میزان زمان و انرژی می توانید رزروتان را انجام دهید.
رزرو آنلاین هتل خارجی | تهران کردیت کارت

10- lastminute.com‎


وبسایت آخری که در این لیست آورده شده است lastminute.com‎ است. تنوع خدماتی که این سایت ارائه می کند، بیشتر از سایر وبسایت ها است. منوهای وبسایت شامل، بوکینگ هتل، خرید بلیط پرواز، اجاره ماشین، برنامه های تفریحی، ارائه سواحل، جشنواره ها، فستیوال ها، تورهای شهری، رویدادهای ورزشی و...
رزرو هتل در سراسر دنیا | تهران کردیت کارت
نکته:
توجه نمایید بسیاری از وبسایت های بوکینگ هتل، سیستم های دریافت هزینه متنوعی دارند. برخی از وبسایت های به صورت آنلاین مبلغ را از کارت کم می کنند، برخی دیگر قسمتی از هزینه رزرواسیون هتل( مثلا یک شب) را از کارت برداشت می کنند و یا بلوکه می کنند. در بیشتر موارد وبسایت های بوکینگ هتل به عنوان مثال تا یک هفته مانده به تاریخ ورود به هتل(Check in)، مبلغی کسر نمی کند و به اصطلاح free cancellation می گویند. روش متداول دیگر پرداخت هزینه هتل، پرداخت حضوری در هتل است، به این صورت که مسافر با یک کارت اعتباری هتل را رزرو می کند و زمان ورود به هتل، کل مبلغ را به صورت نقدی و یا کسر از موجودی کارت، به صورت یکجا پرداخت می کند.
پیشنهاد تهران کردیت کارت به عنوان مجموعه فعال در حوزه کارت های اعتباری و پرداخت های آنلاین اینست که رزرو هتل را با کارت های فیزیکی انجام دهید و فیزیک کارت را در هنگام حضور در هتل نیز به همراه داشته باشید.  علاوه بر این اگر به هر دلیلی نتوانستید فرایند بوکینگ را با کارت انجام دهید، سفارش پرداخت آنلاین با ویزا/مستر روی وبسایت تهران کردیت کارت انجام دهید تا کارشناسان ما پرداخت شما را انجام دهند.