آذربایجان سرزمین باد و آتش در سالهای اخیر به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان شده است. جمهوری آذربایجان به علت نزدیک بودن به ایران و همچنین داشتن جاذبه های شهری و طبیعی، آب و هوای مناسب، فستیوال ها و برنامه های موسیقی، سواحل زیبای دریای خرز برای سفرهای توریستی و حتی مهاجرت به عنوان گزینه مطلوبی مطرح شده است. شهر باکو به عنوان پایتخت جمهوری آذربایجان نیز به خاطر زیبایی هایی که دارد به عروس قفقاز شناخته می شود.
اگر شما نیز از دوست داران سفر هستید و برای سفر خود آذربایجان را انتخاب کرده اید لازم است که ابتدا ویزای ورود به این کشور را تهیه کنید. جمهوری آذربایجان در سال 1395 ویزای الکترونیک را برای ایرانیان نیز امکان پذیر کرد. بر این اساس ایرانیان علاوه بر امکان دریافت ویزای لیبلی روی پاسپورت، از طریق وبسایت دریافت ویزای آنلاین، به راحتی اقدام به دریافت ویزای الکترونیک نمایند.
پرداخت هزینه ویزای باکو | تهران کردیت کارت

انواع ویزای جمهوری آذربایجان:

ویزای آذربایجان به دو صورت عادی و الکترونیک است که در حال حاضر در قالب انواع ویزای توریستی، ترانزیت، ویزای سه ماهه و اقامت یکساله صادر می شود. 

1. ویزای لیبل آذربایجان 

این نوع ویزا معمولا با مراجعه حضوری به سفارت و نمایندگی های سیاسی کنسولی آذربایجان (لیبل) صادر می شود و می تواند بنا به نوع ویزا (توریستی / تحصیلی / و ...) شرایط و مدت اعتبار متفاوت داشته باشد
این ویزا در دو نوع صادر می شود:
• یکبار ورود(single entry): که متقاضی با داشتن این نوع ویزا در مدت اعتبار ان می تواند یک بار به خاک آذربایجان وارد شود
• کثیرالورود(Multi entry): فرد متقاضی بعد از گرفتن این ویزا به مدت دو سال می تواند هر زمان که تصمیم داشت و به تکرار به آذربایجان سفر کند.

مدارک مورد نیاز جهت تهیه ویزای لیبل اصل پاسپورت به همراه یک عکس تمام رخ 4*3 است.  

2. ویزای الکترونیک آذربایجان

این روش در سال 2017 توسط دولت اذربایجان ایجاد شد تا برای برخی از کشورها دیگر نیاز به مراجعه حضوری به سفارت جهت دریافت ویزا نباشد. ایران نیز جزء کشورهایی است که می تواند به صورت آنلاین ویزای الکترونیک دریافت کند.

دریافت ویزای الکترونیک آذربایجان

* مدارک مورد نیاز
تنها مدرک مورد نیاز برای ثبت درخواست ویزای الکترونیکی آذربایجان اسکن پاسپورت فرد متقاضی به صورت فایل JPG است.

* هزینه ی ویزای الکترونیک آذربایجان
هزینه ی صدور ویزای الکترونیک آذربایجان بسته به علت سفر و نوع ویزا بین ۲۱ تا ۵۱ دلار متغیر است. هم اکنون هزینه پایه صدور ویزای توریستی یکماهه 24 دلار است. در طی مراحل صدور ویزا بر حسب نوع ویزای انتخابی، مبالغ تغییر می یابد و شما می توانید قبل از انتقال به درگاه بانک، مبلغ نهایی را مشاهده نمایید.
جاهای دیدنی شاکو | تهران کردیت کارت

مراحل درخواست ویزای الکترونیک(e-visa) آذربایجان

برای دریافت ویزای الکترونیک از کشور آذربایجان در ابتدا باید وارد سایت آسان ویزا (پروتال ویزای الکترونیکی جمهوری آذربایجان) شوید. بعد از ورود خواهید دید که دو نوع ویزا استاندارد Standard و فوری Urgent برای دریافت وجود دارد. ویزای Standard آذربایجان 3 روزه و ویزای Urgent در مدت ۳ ساعت صادر می‌شود. ویزایی که برای شما صادر می شود مدت اعتبار 30 روز تا 90 روز را دارد اما بعد از ورود به آذربایجان شما نهایتا به مدت 30 روز امکان اقامت در این کشور رادارید. و در صورتی که شما به عنوان متقاضی قصد دارید تا بیش از 30 روز در این کشور اقامت داشته باشید لازم است که حتما به سفارت آذربایجان مراجعه نمایید. در مرحله اول شما نوع ویزای مورد نظر خود را انتخاب می کنید تا مراحل دریافت ویزا برایتان آغاز شود.

صدور فوری و عادی ویزای آذربایجان | تهران کردیت کارت

بعد از انتخاب نوع ویزا (که معمولا ویزای فوری مورد نظر است)به مرحله بعد خواهید رفت ، در این مرحله کشور خود و نوع پاسپورت خود را مشخص کرده و با کلیک بر روی گزینه Continue به مرحله بعد خواهید رفت

صدور ویزای باکو | تهران کردیت کارت

بعد از طی کردن این مرحله ، در مرحله ی بعد از شما خواسته می شود که
1. قصد خود را از مسافرت مشخص کنید
2. مجددا نوع ویزای انتخابی خود را تایید کنید
3.تاریخ ورود خود به آذربایجان را نیز ثبت نمایید

همچنین در این مرحله مدت زمان اعتبار ویزای شما (آغاز و پایان آن) و مبلغ نهایی آن نیز به شما نمایش داده می شود

در نهایت شما باید سلامت خود را از نظر ابتلا به بیماری های خاص مانند هپاتیت یا نقص ایمنی بدن تایید نمایید تا بتوانید با کلیک بر روی گزینه Continue به مرحله بعد بروید.

پرداخت هزینه ویزای الکترونیکی (e-Visa) آذربایجان | تهران کردیت کارت

بعد از این مرحله شرایط ویزا به شما اعلام می شود که شما باید موافقت با شرایط اعلام شده را تایید نمایید.

این قوانین شامل 28 بند می باشد

برای مثال ذکر شده است که مبلغ پرداخت شده جهت اخذ ویزا غیر قابل برگشت است

همچنین ویزای الکترونیکی، اجازه اولیه برای سفر و ورود به جمهوری آذربایجان میباشد. در موارد مقرر در قانون مهاجرت جمهوری آذربایجان اعمال ممنوع الورودی امکانپذیر است

در نهایت نیز گفته شده است که این قوانین ممکن است هر زمان تغییر داده شوند و شرایط صدور ویزای الکترونیکی بدون اطلاع به طرف مقابل هر زمان قابل تغییر می باشد


بعد از تایید قوانین فوق لازم است که متقاضی اطلاعات شخصی خود را به صورت کامل و دقیق در سایت ثبت کند.

بعد از پر کردن فرم و اتچ کردن اسکن پاسپورت با کلیک بر روی گزینه Complete application به مرحله بعد خواهید رفت البته قبل از رفتن به گام بعدی اخذ ویزا اطلاعات یک بار به شما نمایش داده می شوند تا صحت آن را تایید نمایید.

ثبت و صدور آنلاین ویزای باکو | تهران کردیت کارت

در این مرحله از طرف سایت برای شما یک ایمیل تاییدیه ارسال می شود.

پرداخت ویزای آذربایجان با ویزا کارت | تهران کردیت کارت

شما از طریق مراجعه به ایمیل خود بر روی گزینه Approve کلیک و آن را تایید کرده و مبلغ نهایی را از طریق لینک موجود در ایمیل پرداخت خواهید کرد.

پرداخت ویزای آنلاین باکو | تهران کردیت کارت

بعد از تایید ایمیل شما به صفحه ای ارجاع داده می شوید که قبل از مرحله پرداخت است ، گزینه مورد نظر را انتخاب کرده و به مرحله پرداخت خواهید رفت.

پرداخت هزینه ویزای باکو | تهران کردیت کارت

در نهایت شما به مرحله پرداخت خواهید رسید و مبلغ مربوط به ویزای آذربایجان را پرداخت خواهید کرد.

چگونه ویزای الکترونیکی آذربایجان بگیریم | تهران کردیت کارت


پرداخت ویزای باکو | تهران کردیت کارت
با رسیدن به مرحله ی پرداخت نیاز به داشتن کارت ارزی است، شما می توانید  با استفاده از کارت های ارزی موجود در سایت تهران کردیت کارت  پرداخت خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه انجام دهید و یا پرداخت خود را به تیم پرداخت تهران کردیت کارت بسپارید تا در اسرع وقت پرداخت شما توسط متخصصین پرداخت انجام شود.