خرید اینترنتی بلیط قطارهای خارجی یا همان بلیت الکترونیک در سالهای اخیر مورد توجه زیادی قرار گرفته است. گاهی در سفرهای بین شهری، بین المللی و یا برای مسافت های کوتاه برخی از مسافران به دلایل مختلف استفاده از قطار را در برنامه ی سفر خود قرار می دهند؛ چرا که استفاده از قطار جذابیت های خاص خود را برای مسافران و توریست ها دارد. برای مثال هنگام سفر با قطار می توان از مناظر موجود نیز بهره برد و همچنین به علت هزینه های پایین تر و امنیت بیشتری که نسبت به سایر روش های حمل و نقل دارد، مسافران ترجیح می دهند که با قطار مسافرت کنند. این موضوع در مورد مسافرت های مسیرهای کوتاه و متوسط بیشتر مطرح است.

مشابه خرید اینترنتی بلیط پروازهای خارجی برخی از افراد برای سفرهای خود اقدام به خرید و یا رزرو بلیط قطارهای خارجی در سایت های بین المللی می نمایند. قطارهای بین الملل در بسیاری از مسیرهای اروپا، آمریکا، آسیا به صورت عادی، سریع السیر، شب رو و پانورامیک ارائه خدمات دارند، شما با توجه به نوع قطار مورد نظرتان می توانید رزرو و یا خرید بلیط الکترونیکی خود را انجام دهید.
مسافرت ارزان خارجی با قطار | تهران کردیت کارت
1. قطارهای عادی: این قطارها معمولا در مسیر های کوتاه و غیر اصلی تردد دارند و سرعتشان حدودا 150 کیلومتر در ساعت است.

2. قطارهای تند رو: این قطارها هم مسیرهای درون کشوری را طی می کنند و هم بین کشورهای مختلف در تردد هستند، میانگین سرعتشان معمولا 350 کیلومتر در ساعت است و همیشه در طول روز حرکت می کنند. در خصوص این قطارها قوانین هر قطار با قطار دیگر متفاوت است،برخی قطارها کنترل بار دارند اما برخی دیگر کنترل بار ندارند؛ در خصوص همراه داشتن حیوانات خانگی نیز قوانین هر قطار با قطار دیگر فرق می کند، پس در صورتی که می خواهید از قطار سریع السیر استفاده کنید قبل از خرید بلیط تمامی قوانین را مطالعه نمایید.

3. قطارهای شب رو: این قطارها دارای کوچه های مجهز به تخت و حمام و دستشویی هستند و برای مسافت های طولانی پیشنهاد می شوند. برخی از این قطارها واگن رستوران ندارند و شما برای خوردن و آشامیدن باید مایحتاج سفر خود را با خود همراه داشته باشید به همین دلیل توصیه می شود قبل از خرید قطار از وجود واگن رستوران در قطار منتخب اطمینان حاصل نمایید.

4. قطارهای پانورامیک: این قطارها معمولا در کشور سوئیس و در مسیر های دیدنی تردد دارند، سقف این قطارها از جنس شیشه است و مسافران نسبت به فضای اطراف دید 360 درجه دارند.

رزرو بلیت قطارهای اروپایی | تهران کردیت کارت

خرید و رزرو بلیط قطارهای خارجی

با توجه به اینکه بلیط قطارهای بین المللی به راحتی در ایران قابل تهیه کردن نیستند و اینکه پرداخت هزینه های آنها نیاز به داشتن کارت های ارزی مثل ویزاکارت و مسترکارت دارد؛ در صورتی که شما قصد رزرو و یا خرید بلیط قطار را دارید ابتدا باید وارد سایت مورد نظر شوید و با توجه به زمان و مبدا و مقصد مورد نظر بلیط و قطار خود را انتخاب نمایید. چند سایت مطرح در حوزه ی خرید بلیط قطار عبارتند از:

http://www.eurorailways.com

https://www.italiarail.com/

https://www.virgintrains.co.uk/

https://www.thetrainline.com/

https://www.trainline.eu/

https://www.amtrak.com





خرید بلیت قطار لوکس | تهران کردیت کارت

راهنمای تهیه بلیت قطارهای بین المللی 

بعد از انتخاب سایت مورد نظر وارد سایت مربوطه شوید و بلیط خود را انتخاب نمایید.

برای مثال ما می خواهیم بلیط یک طرفه پاریس- لیون را برای تاریخ 19 جولای 2018 برای یک نفر رزرو کنیم. برای این کار ابتدا وارد سایت ترین لاین https://www.trainline.eu می شویم:

بعد از ورود به سایت در صفحه اول مبدا و مقصد خود را انتخاب کرده، تعداد نفرات و تاریخ رفت و برگشت (در صورتی که قصد خرید بلیط دو طرفه دارید ) را مشخص کرده و بر روی گزینه Search کلیک کنید.

پرداخت اینترنتی قطار بین المللی | تهران کردیت کارت

در مرحله بعد نتیجه جست و جو به شما نمایش داده می شود، قطار مورد نظر خود را از بین گزینه های موجود انتخاب کرده و بر روی گزینه Continue کلیک نمایید.

رزرو بلیت قطار اروپا | تهران کردیت کارت

بعد از این مرحله شما باید نام و نام خانوادگی مسافر را به همراه ایمیل و تاریخ تولد وارد نمایید سپس با کلیک بر روی گزینه Book به مرحله بعد خواهید رفت

خرید مسیر قطارهای اروپا | تهران کردیت کارت

در این مرحله مجددا بلیط انتخاب شده توسط شما نمایش داده می شود؛ در صورتی که اطلاعات مورد تایید شماست گزینه Pay را انتخاب نمایید تا خرید شما نهایی شده و به مرحله پرداخت هزینه منتقل شوید.

رزرو آنلاین بلیت قطار بین المللی | تهران کردیت کارت

این مرحله، مرحله ی آخر سفارش شماست، در این بخش شما برای پرداخت هزینه بلیط نیاز به داشتن یک کارت ارزی دارید تا بتوانید مبلغ را پرداخت نمایید. بعد از پرداخت کردن مبلغ بلیط، ووچر بلیط برای شما ایمیل خواهد شد.

پرداخت رزرو بلیط قطار خارجی | تهران کردیت کارت
برای پرداخت مبلغ بلیط قطارهای خارجی می توانید با استفاده از کارت های ارزی موجود در سایت تهران کردیت کارت پرداخت خود را انجام داده و یا پرداخت ارزی خود را به تیم پرداخت تهران کردیت کارت بسپارید تا هزینه مورد نظر شما در کمترین زمان و به بهترین نحو پرداخت شود. توجه نمایید درصورت تهیه کارت جهت انجام پرداخت توسط خودتان، از آنجایی که در اغلب موارد هزینه بلیط به صورت ارز محلی کم می شود، موجودی کارتتان به مقدار کافی باشد و در محاسبه نرخ برابری ارز محلی با دلار، کارمزد تبدیل ارز را نیز در نظر بگیرید.