آزمون آیلتس (IELTS) (International English Language Testing System) مشابه آزمون تافل (TOEFL) و آزمون جی آر ای (GRE)، آزمونی است که به بررسی سطح مهارت و دانش زبان انگلیسی داوطلبین شرکت کننده در آن می پردازد. این آزمون برای اشخاصی که قصد ادامه تحصیل یا مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند، بسیار حائز اهمیت می باشد.

نحوه برگزاری آزمون IELTS


امتحان آیلتس (IELTS) به صورت مشترک توسط شورای فرهنگی بریتانیا (British Council) ، مرکز آیلتس استرالیا (IELTS Australia) و دانشگاه کمبریج انگلستان (University of Cambridge) برگزار می گردد. این آزمون در دو حالت مختلف آکادمیک (Academic) و عمومی (General Training) برگزار می گردد. آزمون IELTS Academic ویژه متقاضیانی است که قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر در دانشگاههای انگلیسی زبان را دارند. آزمون IELTS General Training نیز برای سایر مقاصد مانند مهاجرت و گرفتن اقامت، گذراندن دوره های حرفه ای و شغلی و ... کاربرد دارد.
پرداخت هزینه آیلتس خارج از کشور | تهران کردیت کارت
در آزمون IELTS تمامی مهارتهای اصلی زبان انگلیسی شامل خواندن (Reading) ، نوشتن (Writing) ، شنیدن (Listening) و صحبت کردن (Speaking) مورد ارزیابی قرار می گیرند. دو بخش شنیدن و صحبت کردن (Listening & Speaking) در هر دو نوع آزمون (آکادمیک و عمومی) یکسان هستند، اما دو قسمت خواندن و نوشتن (Reading & Writing) متفاوت می باشند. مدت زمان آزمون برای بخشهای Reading ، Writing و Listening مجموعا 150 دقیقه (60+60+30) و برای بخش Speaking که به صورت مجزا برگزار می گردد، 11 تا 14 دقیقه می باشد.

• نمره قبولی در امتحان IELTS بسته به دانشگاه یا ارگانی که قرار است نمره خود را به آن ارسال نمایید، متفاوت است. به طور کلی نمره کسب شده در این آزمون بین 0 تا 9 می باشد.

مراکز برگزاری آزمون IELTS

در حال حاضر آزمون آیلتس (IELTS) در بیش از 1100 مرکز در 140 کشور جهان برگزار می گردد. در کشور ایران نیز موسساتی همچون آيلتس تهران، ايرسافام، عصر دین و دانش، دانشگاه آزاد اسلامی و ... مجری برگزاری این آزمون می باشند. اما در برخی مواقع داوطلبان ایرانی شرکت در این آزمون با اختیار خودشان و یا از روی اجبار به دلایل مختلف (مانند اینکه در بازه زمانی مورد نظرشان، نوع آزمونی که می خواهند در آن شرکت کنند، در مراکز ایران برگزار نگردد) باید در کشورهای دیگر در آزمون آیلتس شرکت نمایند. مراکز شناخته شده و نزدیک به ایران که اکثر داوطلبان انتخاب می کنند، شامل شهرهای زیر است: ترکیه( آنکارا و استانبول)، ارمنستان( ایروان)، گرجستان(تفلیس) آذربایجان( باکو). در اینصورت مبلغ آزمون به صورت غیرریالی و از طریق کارت های اعتباری بین المللی ( مستر کارت یا ویزا کارت ) قابل پرداخت می باشد. شما به سهولت می توانید با خرید یک مسترکارت یا ویزا کارت از مجموعه تهران کردیت کارت، همانند پرداخت هزینه آزمون با کارتهای شتابی خود به مراکز برگزاری آزمون داخل کشور، پرداخت ارزی خود جهت شرکت در آزمون IELTS در یکی از مراکز خارج از کشور را انجام دهید.

چنانچه بخواهید بلیط هواپیمای سفر خود جهت شرکت در آزمون IELTS را شخصا به صورت آنلاین تهیه نمایید می توانید از این لینک کمک بگیرید. همچنین به منظور رزرو هتل نیز می توانید به این صفحه مراجعه نمایید.

آموزش تصویری ثبت نام آزمون IELTS


در زیر به صورت تصویری نحوه ی ثبت نام آزمون IELTS General Training در شهر آنکارا(کشور ترکیه) را شرح می دهیم:
در ابتدا وارد وبسایت ثبت نام آزمون آیلتس می شوید و کشوری که می خواهید در آن آزمون دهید را انتخاب می نمایید و نوع آزمونی که می خواهید در آن شرکت کنید (آکادمیک یا عمومی) را تعیین می نمایید:
آزمون IELTS در ارمنستان | تهران کردیت کارت


در مرحله بعد نیز پس از انتخاب کشور حوزه ی امتحانی خود، از بین ماههای مشخص شده ی برگزاری آزمون، ماه مورد نظر خود را انتخاب می نمایید:
آزمون آیلتس در ترکیه | تهران کردیت کارت


در صفحه بعد از بین شهرهای قابل انتخاب (شهرهایی که آزمون در تاریخ مورد نظر شما در آنها برگزار می شوند) شهر مورد نظر خود را انتخاب می نمایید:
ثبت نام آزمون آیلتس گرجستان | تهران کردیت کارت


سپس از بین تاریخ های موجود در ماه انتخابی تان، تاریخ مورد نظر خود را انتخاب می نمایید:
ثبت نام امتحان آیلتس آنکارا | تهران کردیت کارت


در صفحه بعد مبلغ شرکت در آزمون، تاریخ و ساعت دقیق شروع و خاتمه آزمون و آدرس محل برگزاری آزمون به شما نمایش داده می شود. درصورتیکه همه ی موارد فوق مورد تایید شما بود، با کلیک روی گزینه Choose speaking test به مرحله بعد می روید. در صورتیکه بخواهید تاریخ برگزاری آزمون را تغییر دهید، می توانید روی View different dates کلیک نمایید:
تاریخ آزمون آیلتس در ارمنستان | تهران کردیت کارت
پرداخت هزینه آزمون آیلتس باکو | تهران کردیت کارت


در مرحله بعد باید زمان آزمون Speaking خود را که پس از آزمون اصلی برگزار می شود، تعیین نمایید و سپس با کلیک روی Continue booking مراحل ثبت نام را ادامه می دهید:
پرداخت هزینه آیلتس تفلیس | تهران کردیت کارت


در مرحله بعد باید وارد حساب کاربری خود در سایت britishcouncil شوید. (چنانچه قبلا در این سایت ثبت نام نکرده اید، با کلیک روی I'm not registered باید ابتدا در سایت ثبت نام کنید.)
هزینه امتحان آیلتس | تهران کردیت کارت


پس از اینکه وارد اکانت خود شدید، ابتدا اطلاعات آزمون انتخابیتان به شما نمایش داده می شود. در صورت تایید اطلاعات روی Book test کلیک نمایید. توجه داشته باشید که آزمون انتخابی شما تنها به مدت 25 دقیقه برای شما ذخیره می شود و شما میبایست در این مدت مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایید، در غیر این صورت باید از ابتدا مراحل ثبت نام خود را آغاز نمایید:
پرداخت آیلتس ترکیه با ویزا کارت | تهران کردیت کارت


در مرحله بعد اطلاعات شخصی خود را وارد نموده و روی Add ID کلیک می نمایید:
هزینه امتحان IELTS ارمنستان | تهران کردیت کارت


سپس اطلاعات گذرنامه ی معتبر خود را وارد می نمایید:
پرداخت ویزا کارت و مستر آزمون آیلتس | تهران کردیت کارت


در دو مرحله بعد نیز اطلاعات خواسته شده را وارد می نمایید:
پرداخت آنلاین امتحان آیلتس گرجستان | تهران کردیت کارت
ویزا و مستر کارت آیلتس تفلیس | تهران کردیت کارت


در مرحله بعد می توانید چهار دانشگاه یا موسسه آموزشی، ارگان یا فردی که می خواهید نتیجه آزمونتان برایشان ارسال گردد را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که این انتخابها در این مرحله اجباری نیستند و بعدا نیز می توانید آنها را انتخاب نمایید:
ثبت نام امتحان آیلتس ایروان | تهران کردیت کارت


در مرحله بعد تمام اطلاعات وارد شده در مراحل قبل به شما نمایش داده می شود. درصورتیکه قسمت یا قسمتهایی را اشتباه وارد کرده باشید، می توانید آنها را ویرایش نمایید. پس از اطمینان از صحت اطلاعات خود، پس از زدن تیک پذیرش قوانین و مقررات، با کلیک روی گزینه Payment به مرحله پرداخت هدایت می شوید:
تکمیل اطلاعات امتحان آیلتس | تهران کردیت کارت


در مرحله پرداخت روی Pay online کلیک می نمایید:
پرداخت با ویزا و مستر کارت آیلتس | تهران کردیت کارت


در مرحله آخر نیز با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری خود ( مستر کارت یا ویزا کارت )، فرآیند ثبت نام خود را تکمیل می نمایید:
پرداخت هزینه آزمون آیلتس با ویزا کارت | تهران کردیت کارت
در صورتی که می خواهید با هزینه ای پایین یک کارت اعتباری بین المللی شخصی ( مستر کارت یا ویزا کارت ) داشته باشید تا بتوانید هزینه شرکت در آزمون IELTS خود را پرداخت نمایید، کارتهای ارزی قابل ارائه تهران کردیت کارت مناسب ترین گزینه برای شما می باشند.
توجه نمایید، اگر قصد انجام پرداخت توسط خودتان را دارید، از آنجایی که ارز مورد نظر پرداخت(مثلاً لیر ترکیه، منات آذربایجان، درام ارمنستان، لاری گرجستان) غیر از ارز دلار است، علاوه بر نرخ برابری ارز مورد نظر با دلار که از وبسایت XE.com قابل محاسبه است، بایستی کارمزد تبدیل ارز( 2-5 درصد) را نیز در نظر بگیرید. چرا که با در صورت عدم موجودی کافی، پرداخت شما ناموفق خواهد شد.

همچنین درصورتیکه مایل به خرید کارت نمی باشید و می خواهید هزینه آزمونتان را ما پرداخت کنیم، می توانید پرداخت خود با کارمزدی بسیار اندک، با چند کلیک ساده به کارشناسان پرداخت ارزی تهران کردیت کارت بسپارید.