برنامه بیمه دانشجویی (SIP) یک پوشش بیمه ویژه برای افرادی است که به طور موقت در خارج از کشور اقامت دارند. SIP به طور خاص برای جامعه علمی طراحی و ایجاد شده است. وبسایت SIP توسط شرکت Marsh Belgium در مشارکت با Chubb European Group Limited طراحی و توسعه داده شده است. مارش رهبر جهانی در امور بیمه و مدیریت ریسک بوده و مارش بلژیک مسئول رسیدگی به قراردادهای SIP است.

SIP پوشش کاملی برای جامعه زیر ارائه می دهد:
• دانش آموزان
• دانشمندان
• اعضای کادر آموزشی
• شوهر
• همسر
• کودکان (بزرگتر از 5 سال)
بیمه دانشجوی مارشال | تهران کردیت کارت
SIP هزینه های پزشکی و دندانپزشکی اورژانسی را به همراه هزینه های مرتبط مانند بازپرداخت و حمل و نقل پزشکی پوشش می دهد. همچنین SIP کمک های قانونی دیگری همچون بیمه حوادث، مسئولیت عمومی، از دست دادن چمدان و اثرات شخصی را نیز ارائه می دهد. بنابراین بیمه شونده برای هر چیز غیرمنتظره که ممکن است رخ دهد پوشش داده شده است. برای اطلاعات بیشتر می توانید از فایل راهنمای سایت SIP استفاده کنید.

برنامه بیمه دانشجویی 2 طرح بیمه نامه برای پوشش بیماری ها و هزینه های مراقبت پزشکی ارائه می کند:

1- مکمل پوشش اولیه بیمه ای: اگر شما در حال حاضر تحت پوشش مراقبت های اولیه هستید (یا در صورتی که بیمه درمانی اروپا در کشورهای اروپایی و سوئیس را دارید) ، گزینه SIP مکمل، می تواند سقف دریافت خسارت های بیمه ای برای موارد بهداشتی و پزشکی شما را افزایش دهد. در انتخاب این مورد باید دقت داشت که آیا پوشش بیمه ای اولیه بیمه گر در کشور مورد تقاضا مورد تائید است یا خیر.

2- SIP یکپارچه: اگر شما هیچ بیمه پایه ای ندارید نیاز به گزینه SIP Integral خواهید داشت. همچنین در صورتی که بیمه پایه دارید اما مورد تائید شرکت Marsh نیست، لازم است تحت پوشش بیمه SIP پایه قرار بگیرید. با استفاده از گزینه SIP Integral، شما برای تمام حادثه یا بیماری تحت پوشش قرار خواهید گرفت. SIP هزینه های پزشکی خود را بدون حداکثر مبلغ و بدون پرداخت مالیات مجاز پرداخت خواهد کرد.

پوشش SIP با توجه به کشور محل سکونت (کشوری که مهاجرت تحصیلی یا کاری و ... کرده اید) صادر می گردد اما اگر در طی مدت بیمه برای 4 هفته متوالی از کشوری که بیمه برای آن صادر شده، خارج شود، بیمه نامه همچنان پابرجا می ماند. مبلغ حق بیمه به صورت روزانه محاسبه می شود و راحت ترین روش دریافت این نوع بیمه نامه، خرید به صورت پیش پرداخت و از طریق سیستم پرداخت آنلاین است. این بیمه نامه پس از پرداخت هزینه بیمه نامه صادر شده (به صورت آنلاین) و کارت نیز به آدرس شما ارسال خواهد شد.
نکته بسیار مهم:

در انتخاب نوع بیمه حتما باید به توصیه های دانشگاه یا سفارت کشور مورد نظر توجه داشت؛ عمده دانشگاه های اروپایی، بیمه نامه Swiss Care را توصیه می کند برای مثال دانشگاه دلفت هلند بیمه نامه سوئیس کر را پیشنهاد می دهد اما دانشگاه تورکو فنلاند به دانشجویان تاکید می کند که بیمه نامه Marsh SIP را تهیه کنند.
در شرایط فعلی با توجه به اینکه متأسفانه نام کشور ایران در لیست کشورهای قابل انتخاب روی وبسایت Marsh SIP نمی باشد، پیشنهاد می شود از طریق مکاتبه ای که با دانشگاه مقصد می توانید داشته باشید، امکان انتخاب سایر بیمه ها را جویا شوید.