موسسه مدیریت پروژه PMI) Project management Institute) بی تردید یکی از معروف ترین و معتبرترین مراکزی است که در زمینه های مختلف مدیریت پروژه فعالیت می کند. از جمله فعالیتهای  این موسسه قدرتمند آمریکایی که در سال 1969 تاسیس شده، می توان به گردآوری مستمر آمار و اطلاعات در مورد روشهای مدیریت پروژه، تدوین استانداردهای بین المللی مدیریت پروژه، برگزاری همایشها و کنفرانسهای بین المللی و ترغیب متخصصان این حوزه به ارائه مطالب نوین، تدوین و چاپ کتب علمی در زمینه مدیریت پروژه، برگزاری دوره های آموزشی و دهها فعالیت دیگر اشاره نمود. به منظور استفاده از خدمات این موسسه بین المللی که به برخی از آنها اشاره شد، باید در وبسایت موسسه PMI عضو شوید. همچنین درصورتیکه بخواهید برای دوره های بعدی نیز از خدمات آن استفاده نمایید، باید عضویت خود را در این سایت تمدید نمایید. با عضویت در وبسایت موسسه PMI می توانید از مزایای بسیاری استفاده نمایید که برای اطلاع از آنها می توان به این لینک مراجعه نمایید.
عضویت در سایت PMI در 3 حالت زیر طبقه بندی می شود:

1- عضویت Individual یا فردی که برای تمامی افراد امکان پذیر است و هزینه حق عضویت آن 129 دلار آمریکا می باشد که برای اولین عضویت 10 دلار به عنوان هزینه درخواست (Application Fee) به آن اضافه می شود و برای تمدید عضویت تنها همان 129 دلار دریافت می شود و هزینه ای به آن افزوده نمی شود.
2- عضویت Student یا دانشجویی که تنها برای دانشجویانی امکان پذیر است که در کشور آمریکا به صورت تمام وقت و در مقاطع بالاتر از لیسانس مشغول به تحصیل هستند که هزینه حق عضویت آن مبلغ 32 دلار و هزینه تمدید آن نیز 32 دلار می باشد.
3- عضویت Retirement که مختص افرادی است که پنج سال متوالی یک عضو فعال در وبسایت PMI باشند که به آنها اصطلاحا Retiree Member گفته می شود. هزینه تمدید عضویت برای این افراد 65 دلار آمریکا می باشد.

بدیهی است که چنانچه شما در یکی از دانشگاههای ایالات متحده آمریکا تحصیل نمی کنید و در گذشته نیز عضویتی در سایت PMI نداشته اید، ناچار به عضویت از نوع Individual می باشید.

راهنمای ثبت نام و عضویت در PMI


در آموزش زیر مراحل عضویت در PMI از نوع Individual به صورت تصویری شرح داده شده است:

در ابتدا باید وارد سایت PMI به آدرس https://www.pmi.org شوید. پس از ورود به سایت در بالای صفحه روی JOIN PMI کلیک نمائید:


پرداخت حق عضویت پی ام آی | تهران کردیت کارت

پس از ورود به صفحه Membership Types در قسمت Individual Member روی JOIN PMI کلیک می نمایید:

عضویت عادی در PMI | تهران کردیت کارت

در مرحله بعد اطلاعات فردی خود را وارد نموده و روی CONTINUE کلیک می نمایید:

رجیستریشن در PMI | تهران کردیت کارت

در صفحه بعد اطلاعات محل سکونت خود را وارد کرده و روی CONTINUE کلیک می نمایید:

عضویت و تمدید اکانت PMI | تهران کردیت کارت

در مرحله بعد در صورت تمایل می توانید یک Chapter را انتخاب نمایید. در غیر اینصورت می توانید با کلیک روی گزینه Skip, I do not want to join a chapter این مرحله را رد کنید:

عضویت PMI | تهران کردیت کارت

در مرحله بعد باید اطلاعات Address Biilling کارت اعتباری بین المللی (ویزا یا مستر) که قصد پرداخت هزینه عضویت با آن را دارید، وارد نمایید:

تمدید اکانت PMI | تهران کردیت کارت

در این مرحله اطلاعات خواسته شده را بر اساس کارتی که در اختیار دارید، تکمیل نمایید.

پرداخت حق عضویت PMI | تهران کردیت کارت

در مرحله بعد نیز با قبول قوانین و مقررات سایت و کلیک روی COMPLETE PURCHASE فرآیند عضویت خود را تکمیل می نمایید:

عضویت و خرید اکانت PMI | تهران کردیت کارت

سوالات متداول

برای عضویت در موسسه PMI چگونه باید اقدام کنم؟
بر روی وبسایت موسسه به آدرس https://www.pmi.org بایستی اکانت ایجاد کنید و مبلغ دلاری آن را پرداخت کنید.
انواع عضویت موسسه PMI؟
سه حالت دارد که در متن مقاله به صورت کامل آورده شده است.
هزینه عضویت PMI چقدراست؟
بستگی به نوع عضویت دارد.
- عضویت Individual برای سال اول 139 دلار و تمدید سالانه آن 129 دلار
- عضویت Student و تمدید آن 32 دلار
- عضویت Retirement و تمدید آن 65 دلار

نحوه انجام پیمنت هزینه حق عضویت PMI

به منظور انجام پرداخت هزینه عضویت و تمدید عضویت در موسسه مدیریت پروژه PMI، تنها با داشتن یک کارت اعتباری بین المللی ( مستر کارت یا ویزا کارت ) می توانید خریدتان را شخصا و به سهولت انجام دهید. اگر می خواهید با کمترین هزینه و در سریعترین زمان ممکن یک کارت اعتباری بین المللی شخصی داشته باشید، کارتهای ارزی تهران کردیت کارت مناسب ترین گزینه برای شماست. همچنین درصورتی که به هر علتی تمایل نداشته باشید کارت تهیه کنید و بخواهید پرداختتان را ما انجام دهیم، می توانید پرداخت خود را با کمترین میزان کارمزد به تیم پرداخت ارزی تهران کردیت کارت بسپارید.

نکته: در صورت انجام پرداخت توسط خودتان قبل از انجام پرداخت، حتما راهنمای عمومی پرداخت با مستر کارت و ویزا کارت را مطالعه نمایید.