برای مهاجرت کاری به آلمان و یا ادامه تحصیل در آلمان، بررسی مورد تائید بودن یا نبودن مدرک تحصیلی با استفاده از ZAB الزامی است. بدین منظور لازم است به سایت Anabin مراجعه کرده و در لیست آنابین، رشته/دانشگاه خود را بررسی کنید. اگر بعنوان +H ثبت شده باشد یعنی مورد تائید موسسه ZAB هست و نیازی به ارزشیابی مجدد وجود ندارد و می توان یک پرینت از صفحه سایت را بجای مدرک تاییدیه ZAB ارائه داد، با این حال می توان برای ارزشیابی ZAB نیز درخواست کرد. همچنین اگر -/+H درج شده باشد یعنی نیاز به بررسی و دریافت تاییدیه ZAB هست، و اگر-H باشد، متاسفانه دانشگاه فاقد اعتبار بوده و احتمالا امکان اخذ تاییدیه ZAB وجود ندارد ولی باز هم می توانید در سایت شانس خود را امتحان کنید.


مدارک مورد نیاز برای ارزشیابی ZAB آلمان عبارتند از:

• فرم امضا شده ZAB
• کپی برابر با اصل مشخصات هویتی پاسپورت
• کپی برابر با اصل مشخصات هویتی شناسنامه
• اصل ترجمه و کپی برابر اصل فارسی دانشنامه و ریزنمرات
• کپی برابر با اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
کار در آلمان ارزشیابی مدارک | تهران کردیت کارت

نحوه ثبت نام و پرداخت هزینه ارزیابی مدارک ZAB

همانطور که قبلا اشاره شد برای ارزیابی مدارک تحصیلی توسط ZAB لازم است، ابتدا به سایت آنابین مراجعه نمائید.


1- پس از مراجعه به لینک سایت ارزشیابی مدارک تحصیلی ZAB، روی بخش Suchen کلیک کرده و موسسه اخذ مدرک تحصیلی خود را در آن پیدا کرده و وضعیت آنرا از نظر +H، -/+H یا –H بررسی می کنیم. (برای نمونه ایران و شهر ساوه و دانشگاه غیر انتفاعی عالی فن و دانش را انتخاب می کنیم).


مهاجرت کاری به آلمان | تهران کردیت کارت


2- با توجه به -/+H بودن دانشگاه مورد نظر، لازم است برای اخذ تائیدیه مدرک تحصیلی ZAB اقدام شود. لذا به سایت anabin مراجعه کرده و اطلاعات خواسته شده را پر می کنیم.


ارزشیابی موسسه ZAB | تهران کردیت کارت


3- در این مرحله لازم است با امضا کردن فرم ZAB، تمامی اطلاعات ورودی را تائید نموده و فرم را به ایمیل سایت آنابین ارسال کنیم.


ارزشیابی مدارک تحصیلی ZAB | تهران کردیت کارت


4- سپس لازم است مدارک گفته شده و فرم امضا شده را به آدرس سایت آنابین پست نموده و منتظر ارسال شماره حساب برای پرداخت هزینه بررسی مدارک که حدود 200 یورو است، باشیم.

نحوه پرداخت هزینه ارزشیابی ZAB

از آنجایی که تاکنون درگاه پرداخت آنلاین، روی وبسایت آنابین Anabin قرار داده نشده است، هزینه ارزشیابی مدارک ZAB، باید به شماره حساب مشخص شده، واریز گردد. به همین منظور جهت پرداخت هزینه تأییدیه ZAB، با شماره های دفتر تهران کردیت کارت تماس بگیرید تا کارشناسان پرداخت، مشاوره و راهنمایی لازم در زمینه پرداخت این هزینه، را به شما ارائه دهند.